lille_sol Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Naboene våre har hatt besøk av flere slektninger i helga, og vi har til stadighet hatt "besøk" av en av ungene deres. Vi kjenner ingen av dem, kun de som til daglig bor i nabohuset (prater med dem ute, har ikke vært på besøk hos dem eller de hos oss). Plutselig her en dag da det var varmt, (ytterdøra stod litt åpen siden det var så fint vær) kom det en gutt i døra, og begynte å ta av seg skoene i gangen. Jeg sa "hei" og spurte hva han skulle her. Spurte om han kanskje hadde gått til feil hus siden han ikke var så kjent her. Da overså han meg totalt, gikk forbi meg, og inn i stua(!!!) og begynte å leke med lekene som våre barn hadde der. Jeg ble så perpleks at jeg ikke visste min arme råd!! Gikk og snakket til gutten, og sa til han at han måtte være snill å gå tilbake til foreldrene som var i nabohuset (de satt vel ute), og at han ikke bare kunne gå inn i et fremmed hus. Det virket ikke som om det heftet i det hele tatt, måtte til slutt ta lekene fra han og fysisk bære han ut under armen omtrent.. (så ut som han kunne være rundt 7 år). Foreldrene hadde sett at han gikk hit, men sa ingenting, de bare ropte på han, men gjorde ikke noe mer. Jeg ble helt sjokkert, kan ikke fatte at en unge kan ha SÅ lite respekt for voksne mennesker!!! Hadde noen av mine gjort noe slikt (det ville de aldri gjort, sånn oppdragelse får de ikke) ville jeg reagert ganske kraftig. Gutten kom flere ganger tilbake, ikke inn i huset, men for å være utenfor vårt hus, på baksiden, og har hengt som "et slips" rundt oss når vi har vært ute. Synes ikke denne oppførselen er normal, har virker jo ikke som han har noen grenser for hva som er "kjente folk" og villt fremmede. Og null respekt for andre.. Ble bare så irritert, måtte bare blåse ut litt. Og det verste av alt er jo når foreldrene bare ler, og omtrent ikke bryr seg!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, blir så irritert!!!!
It's all about me Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Huff, skjønner at du blir irritert, tåler ikke sånt selv. Her bor vi i blokk og må bruke fellesarrelet til å grille og leke med lillegutt. Ei spesiell jente er da ekstrem til å klenge seg på. Spiser vi setter hun seg med oss gjerne nesten på fanget og begynner å klå på maten. Leker vi begynner hun å ta over lillegutt og henger på som et frimerke. Jeg synes dette er ifryktelig rriterende, men mannen sier at hun sikkert bare er ensom. Var noe sånt jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt også. Men jeg klarer ikke å ta det inn over meg fordet.
Koala *g07* Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 I all verden. Hadde vært noe annet om dine barn hadde lekt med han.. Dette var virkelig frekt, og foreldrene har jo det fulle ansvar for ungen. Dette var det lite respekt av. Tragisk. Så skjønner godt du blir irritert ja!!
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Litt av en gutt....og han kunne være 7 år gammel? Og det verste er at foreldrene ikke gjorde noe. Hadde sønnen min gjort noe sånt, så hadde jeg nok løpt og hentet han ut selv. Det verste er vel å ikke gjøre noe og bare la barna få gå der dem vil.
KariMari Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Det første som slår meg er at gutten må være en smule spesiell? Kanskje ikke helt oppdatert, hvis du skjønner hva jeg mener:-) Kan jo være forklaringa på oppførselen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå