Gjest Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 minsten var 4 uker i går og her er det dårlig med melk blitt! synes det er fryktelig trist å reise på butikken å kjøpe min første (hva det nå enn er det kommer i) noe med MME! :_( håper bare han tar flasken og drikker! Vi har hatt en helt forfærdelig natt! han har vært sulten og gjort det veldig klart og jeg satt der med tomme pupper og prøvde å trøste! stakkars gutten! fikk gitt han litt mat i sted så han har takk og lov sovnet nå! venter bare på sambo skal komme hjem med bil og penger! skulle ha kjøpt inn MME så jeg hadde i hus før. vet aldri når utstyret svikter! )
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Det kan være at det bare er økedag, snuppa mi holdt og på slik som din da hun var rundt 4 uker. Varte et par dager skikkelig slitsomt men så jevnet det seg ut med mengde melk i forhold til behovet hennes. Dersom du har lyst å fullamme så bare legg han til når han selv ønsker så skal du se at meken øker og at ting blir bedre.
*panama* med to søte små Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Kjøp deg brystpumpe og pump som bare det;o)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 skal prøve på det, men har ikke hlet trua på at det skal ta seg opp igjen! samme skjedde med mamma og tante og søsteren min! men jeg håper nå at det ordner seg!! :)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 prøv å gi han puppen først og deretter mme, slik beholder du i det minste litt koseskvetter i puppen som det kalles, slik at du kan amme litt selv om det ikke metter helt, bare sånn for kosen sin del:)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Kjenner igjen den grusomme følelsen av ikke å ha nok men det er faktisk håp. Etter en uke med økedager ble det mer melk, kort etter ble det mindre igjen, og nye 3-4 økedager har ført til at det nå er nok. Da jeg fann ut at det mindre melk pumpet jeg om kveld, natt og ev. dag i tilegg til å amme. Drakk ca 2 l vann pr dag, mer og skikkeligere mat (ikke søsaker), ammete. Hva som hjalp vet jeg ikke men nå er det hverfall nok melk igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 kjære deg. hvis du har lyst å fullame bør du ikke begynne med mme! selv om puppene kan føles slappe og "tomme" så er de ikke det. det bare føles slik. jeg tror gutten din har økedager. det er veldig vanlig at de kommer med 14 dagers mellomrom i begynnelsen (og nå er han jo 4 uker sier du... ). mitt råd er at du holder ut disse dagene og legger han oftere til puppen. da styrer han melkeproduksjonen selv, og vil få det han trenger. kanskje du kunne snakket med de på helsestasjonen også? lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Det KAN være økedager bare... kan også være at du mister melka.. det vet jeg ikke noe om... men.. ville bare skrive noen ord: Hvis du egentlig vil fortsette å amme, og det er det du vil, så prøv å se om du kan vente en stund til før du gir mme... Hvis du har en samboer som kan skjemme deg litt bort de neste dagene, slik at du får godt med hvile, så kan du bruke energi til deg og babyen... Legg han til så ofte han viser tegn til at han vil spise.. Det kan godt hende det tar flere dager, men hvis det er det du vil og er innstilt på å legge han til ofte og mye, så tror jeg du klarer det jeg !! Prøv å ikke tenkt noe på at din mor, søster, tante, nabo eller hvilken som helst andre ikke har fått det til. Du er du, og kan helst sikkert klare det !! (Må bare nevne i forbifarten at veldig mange av våre mødre, altså en generasjon over oss kuttet ut amming tidligere, fordi de ikke fikk ordentlig hjelp til å amme, at man før skulle amme bare så og så lenge osv... da ødela man ofte ammingen, uten å vite det, og måtte gå over til flaske relativt kjapt...) Sier ikke at dette gjelder dine familie medlemmer, men bare nevner det, slik at du kan ta det med i betraktning når du velger om du vil fortsette å prøve litt til, eller gå over til flaske... Velger du flaske er det jo helt ok det også... :-) Da kan du finne mange tips inne på Flaskemelk tror jeg... ang. mengde melk, sterilisering, malt i melka osv osv... Lykke til ! :-)
-spent- Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Hei silje. Huff, det der er ikke lett. Men det er ikke sikkert du mister det, men at henrik bare trenger litt mer akkurat nå. Jeg hadde det sånn selv her for noen uker siden, så ikke noe melk i munnen hennes, hørte ikke at hun svelget, eller hadde ikke noe spreng og hun var helt vill og skrek som bare det. Lang setning, hehe... Jeg gikk etterhvert på helsestasjonen, og fikk snakke med ei helsesøster om dette, og jeg var så fortvilet. Hun veide henne for å se, men hun lå på kurven sin og litt over det. Så alt var perfekt. Hun nevnte også dette med økedager. Plutselig hadde jeg masse melk igjen, det bare sprutet ut, hehe. Håper det ordner seg for dere. Lykke til:)
Butterfly_Flip Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Hvis du virkelig vil fullamme, så må du ikke gi opp så lett. Amme,amme,amme,pumpe,pumpe,pumpe.... Så skal du se at melka kommer i massevis. Det er nok økedager som de over her sier....
Gjest Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Takk for svar jenter! vi pumper som bare det her! hehe. kommer ikke så mye, men vi skal da prøve! Heia Junimor! hvordan går det med dere?? har lillejenta blitt stor??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå