Gå til innhold

skifter dere etternavn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg vil gjerne skifte etternavn .. . vil at alle skal hete det samme og bare ha ett etternavn .. barna har hans navn allerede, så vil eg skifte til det samme .. men samboern har 2 etternavn,.. og eg vil at vi bare skal ha ett . . .. kan eg be han ta vekk det ene ? eller blir det for dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltids spørre, men du kan jo ikke tvinge han til det. Kan jo være at han føler seg såpass knytta til det at han ikke vil kvitte seg med det.

Selv skal jeg skifte etternavn, fordi jeg vil også at hele familien skal hete det samme. Og jeg syns det er litt koselig. Men blir nok veldig rart og uvant med nytt navn, når jeg har hatt det samme navnet hele livet fram til nå..

Skrevet

Jeg skal skifte til hans etternavn, ønsker at hele familien skal hete det samme. Han har to etternavn, men bruker vanligvis bare det siste. Det er det navnet jeg også skal ta. Så får han bare ha to etternavn, mens jeg og kommende barn får 1 :) Syns det er litt søtt å ta mannens etternavn jeg :)

Skrevet

Du får spørre han og hører hva han mener, kan være et tema til diskusjon det der ;)

Jenta vår har fått mitt korte etternavn + pappan sitt -sen navn. Med bindestrek i mellom. Det syns vi ble fint :)

Hvis vi gifter oss, så kommer vi til å ta det samme etternavnet som jenta vår, så alle tre heter det samme. Jeg har også et etternavn til, men kommer til å droppe det da jeg ikke har noen spesiell tilknytning til det...

Skrevet

Jeg skal beholde mitt eget og ta til meg etternavnet til min kommende ektemann! Han ønsker veldig at vi har samme etternavn, MEN vi er begge enige at mitt navn er såpass spesielt at vi ikke ønsker å "miste" det.

Så da blir det 2 etternavn, hvorav det ene er mellomnavn og hans det som virkelig brukes.

Skrevet

Jeg kommer til å ta hans etternavn, men lurer på å beholde mitt eget som mellomnavn da både mitt fornavn og hans etternavn er veldig korte.. Ungene har bare hans etternavn, men tiol gjengjeld dobbelt-navn som fornavn... men får se.. det blir hvertfall hans navn som brukes... Synes han skal få avgjøre selv om han ønsker å fjerne ene etternavnet sitt..

Skrevet

Jeg skal ta sambo sitt etternavn når vi gifter oss... Vi snakket om at alle skulle ta mitt, men fant ut at det var ferre med hans etternavn enn mitt... Og vi kan ikkje sette de sammen da de begge er ganske lange -sen navn :o(

Skrevet

Han skal ta navnet mitt. Jeg har et spesielt familienavn, mens han har et -sen navn.

Ble kjempe glad når HAN foreslo at vi beholder mitt :))

Skrevet

Jeg skal ha mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn...

det samme har barna :)

Skrevet

Vi begge har 2 etternavn, Jeg tar hans etternavn og beholder mitt mellomnavn. Siden mitt mellomnavn er sjeldent. Og da heter jeg det samme som barna våres =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...