Gå til innhold

Dagsoving inne...hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vanskelig å legge vår tretten mnd gutt inne på dagen, jeg sitter nesten og gråter selv her. Han har vært vant til å sovne mye ved puppen, men jeg prøver nå å slutte med det. I helga la mannen min han og det gikk ganske bra. Men når jeg er i nærheten, huff og huff. Han skriker og er sååå sint og lei seg.

Nå skal han snart i barnehage, og jeg ønsker at han skal klare å sovne selv nå. Er det galt av meg å la han ligge og skrike sånn? Det blir jo en skrikekur på dagen...huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det slik vi også,både på dagen og til kvelden.Han begynte da han var 12mnd og holdt på til han var 14mnd,var et helvete å legge han,men når han lå borte var det ingen problem.Sia dere har problemer "bare" på dagtid blir det ikke helt det sammen da,men jeg lot han bare skrike,høres ille ut,men var stadig innom å koste med han.Noen ganger så gav jeg han flaske så han sovnet med den i munnen,noen ganger tok jeg han opp litt, og så la han igjen.Vl tro det går over med deres unge også.

Skrevet

Vil bare si at ettersom det ikke er noe problem når puppen ikke er der, så blir det jo ikke noe problem i barnehagen. Uansett klarer de å få ungene til å gjøre det utroligste hos dagmamma/barnehage(sitte stille, vente på tur, sovne i vogn uten rugging, spise havregrøt)

Skrevet

Jeg får sjelden jenta mi til å sove inne på dagen, men ute i vogn går det veldgi fint. Har du prøvd det? Var spent på hvordan det skulle gå i barnehagen jeg og, men etter at hun begynte der trenger hun ikke rugges i vogna. Bare å legge henne ned så sovner hun av seg selv. Tror de fleste kommer fort inn i soverutiner i barnehagen så jeg ville ikke bekymret meg på forhånd. Lykke til!

Skrevet

vi hadde det også sånn med 1 åringen vår...til vi begynte dagsovingen ute. Det var som å trykke på en knapp....sovnet så og si med en gang. Tror kanskje noen 1 åringer reagerer på at de må sove i senga si på dagtid.....det er liksom en natte-ting i deres hode?

Gjest mamma'n til go'gutten
Skrevet

her har det alltid vært vanskelig å få han til å sove på dagtid uten protest (inne). Men jeg lot han skrike og etterhvert ble det kortere og kortere tid. Men da var jeg helt sikker på at han var trøtt og trengte å sove da. Nå gir han seg etter et halvt minutt. Men i barnehagen går han og henter de ansatte for å bli lagt i senga..så kan være ganske annerledes der;) Men hvis han sovner greit i vogn så kan han vel sove i vogn i barnehagen og? i min sønns barnehage rugger de barna i vogna til de sovner hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...