Gå til innhold

Dere som har født mer enn en gang...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk det bedre andre gangen?

Jeg er gravid med nr 2 og er spent på hvordan fødselen kommer til å gå.

Er 18 mnd siden sist.

Da var jo alt så nytt å skremmende. Grudde meg og klarte vel ikke jobbe med kroppen. Var hele tiden noe i meg som ikke ville, som om at jeg håpet det skulle "gå over"....

Synes hele greia var så ekkelt, å presse noe så stort ut der...

Høres sikker sykt ut, men jeg hadde IKKE lyst å presse osv...grøss!!!!

Uansett, denne gangen tenker jeg anderledes, foreløpig hvertfall. Vet jo ikke hva som skjer når det starter menmen...

Har hvertfall tanker om hvordan jeg vil ting skal være.

Sist lå jeg mest i senga, å lå på rygg da hun ble født.

Det ønsker jeg ikke.

Forrige gang tok det 7,5 timer fra vi kom på sykehuset til hun var født.

Så det var jo ikke noen spess lang eller komplisert fødsel.

Håper bare det blir "bedre" denne gangen.......

Huff dette ble litt langt, håper noen skjønner hva jeg mener....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*håpedytte*

Skrevet

Hadde mye lettere fødsel med andre mann. Kom inn på sykehuset med 5 min mellom riene, 5 timer etterpå var gullet ute. Fødte i vann uten smertestillende. en flott fødsel.

Skrevet

Har akkurat lagt inn fødselshistoria mi - er andregangs - og som du kan lese var dette en mye lettere fødsel!

Skrevet

Jøss,det var virkelig drømmefødsel.

Hørtes kjempefint ut!

Huff, hadde man bare visst...eller kanskje ikke....

Blir godt å være ferdig hvertfall....:P

Skrevet

Jeg har to jenter som er født med 20 mnd mellom. Første fødsel var skikkelig slitsom. Veldig vondt, var nok ganske dårlig forberedt, måtte ligge nesten hele åpningstiden som følge av epidural som gikk feil og følte jeg mistet kontrollen helt. Ble fysisk helt utslitt og måtte til slutt forløses med vakuum. Fra første rie til snuppa var ute tok det 18 timer.

Andre fødsel var en drømmefødsel. Fødselen startet med vannavgang og vi reiste til sykehuset med en gang. Jeg hadde selv kontrollen hele veien, og visste hva jeg ville/ikke ville. Fikk være oppreist mesteparten avåpningstiden, bestemte selv smertelindring og hva som passet når. Og fikk ei vakker jente 5 timer etter at vannet gikk. Og det var en varm sommernatt og fuglene sang og pappa gråt et skvett. Rett og slett en drøm i forhold til første gang.

Lykke til!

Skrevet

Hos meg var det slik at den første fødselen var helt grusom og ikke minst lang.

Jeg brukte mye tid på å grue meg til fødsel nummer 2. Hadde skikkelig angst da det nærmet seg.

Og jeg kan med hånden på hjertet at fødsel nummer to var total ulik den første.

Mye lettere og ikke minst mye kortere. Jeg ble utrolig positivt overrasket over hvor greit den gikk og hvor aktiv jeg selv klarte å være under fødselen.

Masse lykke til...det går nok kjempe bra:0)

Skrevet

Hehe...

Min første gjekk fint. Får første pressri, til han var ute, gjekk det 20 min. Hadde da bare lystgass. Smerter var det ikkje så mye av, og eg klara meg kjempe fint. Han kom 5 dager over termin og var 4000 gram.

Nr to... Kjørte hjemmefrå når eg hadde 3,5 min mellom riene, og hadde da ca 30 minutters kjøretur til sjukehuset. Kom inn, fekk på meg sjukehus skjorta og la meg i fødesenga... Vannet gjekk, og pressriene kom fort. 3 pressrier og ca 5 min etter var ho ute. Det gjekk så fort at eg fekk ikkje smertestillende eingong. Men det gjorde ikkje så vondt. Hadde vore på sjukehuset i ca 30 min når ungen kom ut. Ho var 2 dager over termin, og var 3500 gram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...