Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Er det noen som har noen VELDIG GODE råd, som gjør at jeg kan bli kvitt en utrolig slitsom soppinfeksjon? Gjerne for godt!! Får det igjen og igjen og igjen! Det gjør vondt og det er irriterende! Det hjelper kke med canesten eller prevaryl lenger.... SNUFS!!!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Har gjort det, mange ganger, men kommer ut igjen med Canesten og tull!
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 yoghurt??hørt om at noen bruker det..naturell tro??
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Var noen som pratet om å stikke hvitløk inn. Eller å sitte over en bøtte med varmt vann (ikke behagelig). Har ikke prøvd det selv, men kanskje verd et forsøk?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Jeg har hørt at man kan bruke salven Daktacort, fåes på apoteket. Men jeg ville ikke brukt den uten å høre med legen først. Jeg har hatt litt kløe ved endetarmen og min lege anbefalte Daktacort.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Yoghurt er under testing nå :-) Hvitløk inn der.... Eh... da tror jeg heller jeg vil ha litt sopp jeg :-) Daktacort, skal jeg skrive ned å snakke med legen om :-)
"gullet" Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 prøv også og ligge uten truser om natta, kan hjelpe på at det ikke er så "tett"
Bohema77 Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Når du bruker canesten vagiatorier,sett den inn(med fingrene og ikke vedlagt redskap) på kvelden i liggende stilling og ta kvelden. Ikke reis deg opp på noen timer, da får den ligge i fred uten at den sklir ut av skjeden. Dette gjelder om du bruker yougurt også. Bruker du det på dagtid er du garantert å ikke få full dose da vagiatorien lett kan falle ut. Andre tips er å spise en yogurt hver dag, det holder resten av bakterieflora(spes i tarm) i sjakk. Vær nøye med hygiene. Kanskje bør samboer også behandles med canesten-salve, om dere har sex mens du har sopp så overfører han den bare tilbake til deg. (yogurt-sex er en fin måte å få yogurt på plass..)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 La youghurten gå ut på dato, jo surere den er, jo bedre virker den. Smør deg inn med det, har hjulpet meg hver gang iallefall!
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Har typen tatt å smurt seg med canesten? Hvis ikke smitter han deg igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Jeg vet at mannen også må behandles, men blir litt drøyt når man får sånne tendenser så ofte at glidemiddel blir byttet ut med Canesten liksom he he! Hmmm visste ikke at det var best at yoghurten gikk ut på dato :-) Hygienen er også veeeldig bra, men idet siste har jeg ikke orket å bruke så mye såpe, selv intim såpe svir. Jeg tror jeg har gjort det meste for å unngå dritten, men ingenting ser ut til å hjelpe. G-strengen har utgått for lenge siden, trange bukser også.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Når du har sopp, ikke bruk såpe når du vasker deg der nede, det gjør bare vondt verre, men vask bare med vann. Hold deg unna sex mens det står på, blir ikke bedre av rifter i skjeden. bruk både vagiatorer og krem. Sov uten truse, og bruk bomullstruser når du er våken, helst vanlige truser, ikke string, og skift når den blir for fuktig, for man har jo masse utflod når man har sopp, og soppen trives i fuktige, klamme og varme områder. Når du er hjemme, så kan du gjerne gå uten truse og bukser, f.eks etter du har dusjet og til du skal legge deg, eller ha på deg et skjørt. Ikke bruk bukser som er trange i skrittet. Og prøv å finn ut om det er noe du ikke tåler, f.eks. intimsåpen du bruker, jeg tåler ikke disse såpene, så jeg bruker lano. Kansje kan det være stoffet i trusene dine du ikke tåler, eller noen medisiner om du bruker noen, kansje noe mat du ikke tåler etc. etc. Håper noe av dette hjelper. For sopp er helt forferdelig å ha. Lykke til med å bli kvitt det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Hei.. Har hatt de samme plagene. Gikk til gynokolog minst annen hver mnd. Canesten hjalp ikke i det hele tatt. Nå sist tok gynokologen en test som skulle si hva slags sopp det var slik at jeg fikk riktig medisinering. Har slitet med dette i flere år. Har nå sett at et hjelper å slutte på p- pllen, IKKE vask med intim såpe, det blir da bare verre!!! Hvis det ikke hjelper nå skal jeg på kvinneklinikken på rikshospialet men må vente til jeg har født. Ikke gå med trange bukser, og sov naken dette kan hjelp
jajoo Skrevet 7. august 2007 #17 Skrevet 7. august 2007 Jeg har også vært veldig plaget med dette i mange år, uttallige turer til gynekolog, yoghurt meg her og der, sluttet med intimsåpe for lenge siden, ikke truser og trange bukser og overforbruk av Canesten. Men ingenting hjalp - før jeg sluttet å drikke melk! For meg har dette hatt utrolig god virkning. Men: Jeg elsker melk, og i min glanstid drakk jeg gjerne tre store glass per dag. Så av og til går jeg tilbake til gamle synder og "glemmer" at jeg egentlig ikke tåler det. Men da kommer soppen tilbake med èn gang. Og når jeg da slutter å drikke melk, går den bort i løpet av to dager. Veldig rart. Slett ikke sikkert dette gjelder deg, men det kan være verdt et forsøk - hvis du drikker melk i dag. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå