blond Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Når vi først er inne på ting vi er lei av og som irriterer... vel, hvorfor kommer stadig "argumentet" med at man er sjalu eller har dårlig samvittighet hvis man ser ting på en annen måte enn hi, gjerne når diskusjonen har holdt på en stund? Jeg har fått høre det flere ganger, f.eks hvis jeg taler for hvorfor det ikke nødvendigvis er negativt at et lite barn har lange dager i barnhagen, da konkluderes det med at jeg nok er sjalu på de som ikke trenger å bruke barnehage eller at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg visstnok har barnet lenge i barnehagen. Snakk om å gå tom for argumenter!
Anne-B. Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hehe, å beskylde folk for dårlig moral er nok et av de eldste triksene i boka, tror jeg. Er enig med deg.. Det finnes de som ikke forstår at ting oppleves og oppfattes annerledes enn av dem selv, jeg vil nesten påstå at det er en form for svekkede sjelsevner.
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Akkurat det med dagmamma/barnehage vs å gå hjemme er egentlig en litt artig diskusjon. Vi som jobber får mange ganger høre at vi sikkert innerst inne er sjalu på dem som er hjemme med barna, men for mitt vedkommende stemmer det overhodet ikke. Vi har råd til at jeg går hjemme, men jeg jobber fordi jeg ønsker det. Trenger å bruke meg selv til noe annet enn husmor og mamma.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Folk som griper til sånne "argumenter" er gjerne usikre på om de trives med det livet de har selv. Jeg går hjemme, det betyr jo ikke at jeg innbiller meg at ALLE vil det samme som meg! Hehe
Gjest Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Det blir vel på lik linje med det å begynne å rette på skriveleifer i stdet for å komme med gyldige mtargument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå