Gå til innhold

4+2 i dag, kan jeg male hus utvendig????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det vil jeg da tro.. jeg har malet gjerdet her de siste dagene... og jeg er 4 dager over termin... hehe...

Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort det. Har " forsket " veldig på dette siden vi pusser opp huset både innvendig og utvendig. For det første puster du inn gasser i malingen selv om du er ute i frisk luft, for det andre kan det skade enda mer om du får malig, white spirit etc, på huden. Du kan risikere og få et barn med skader på sentralnerve systemet, hjerte,lunge nyre lever problemer. Det er ingen som kan si med sikkerthet hvor mye skade det kan gjøre, eller om det gjør skade i det hele tatt. Saken er at de ikke vet helt sikkert, så det er best og si at det kan skade.....

Skrevet

Nei, syns ikke du skal gjøre det. Jeg spurte jordmor om dette da jeg var gravid, og fikk til svar at hvis dette ikke var noe jeg absolutt måtte gjøre nå, så skulle jeg ikke gjøre det. Jeg kunne til nød male med vannbasert maling (inne), men måtte da lufte godt.

Hun så helst at jeg ikke malte i det hele tatt, skjønte ikke vitsen med det da jeg var gravid.

Skrevet

Ja, jeg har malt i hele sommer.. Spurte jordmor om det var greit og hun sa at så lenge jeg sto ute i frisk luft, å ikke sniffet maling så gjorde det ingen ting

Skrevet

Vi pusser opp utleieleiligheten våres,spurte jordmor om det var farlig å male med oljemaling.hu sa at jeg kunne det hvis det var godt ventulert der! Har kjøpt meg maske for sikkerhetskyld,har ikke brukt den såååå mye da:/ Mala i de to andre svangerskapa også jeg.vi har fått 2 flotte gutter vi:)) Kos deg med malinga, bare bruk sunn fornuft!

Skrevet

sambo holder på å male huset vårt utvendig, og jeg sitter bare på "gjerde" å ser på for jeg har ikke lyst å male når jeg er gravid

og det er sambo helt enig.......han liker å jobbe alene også :)

Skrevet

Jeg har mala lekestua til lillebror, og jordmor sa det var greit siden det er ute og er god lufting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...