Granny Weatherwax Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Jeg hos jordmor i dag, er 37+2 på vei. Trodde kanskje at hun skulle sjekke om jeg var begynt å modnes, jeg synes å huske at jordmor gjorde det i uke 37 sist gang jeg var gravid. Nå spurte jeg ikke da, men er ikke det noe de sjekker automatisk, eller er det bare på oppfordring? Eller er jeg en uke eller to for tidlig ute? Hva har dere opplevd?
Julie- Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Jeg spurte legen min i dag, og hun sa de ikke gjorde det pga infeksjonsfaren..
Gjest Ut på tur Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Er uke 40+0 i dag. Vært hos legen og ikke blitt sjekka. Har vært hos forskjellige leger og jordmødre de siste 4 ukene og ingen har sjekka. Har ikke spurt heller jeg da.
Granny Weatherwax Skrevet 6. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2007 Så rart, da jeg gikk gravid for to år siden ble det sjekket de siste ukene, men jeg husker ikke akkurat når de begynte. Kanskje det er noen nye retningslinjer som er kommet i forhold til infeksjonsfare nå det siste året? ..og jeg som har drevet og stresset så med at jeg må være nydusjet og stelt der nede før kontroll de siste ukene, og så har det ikke vært nødvendig! (Jeg prøver så klart alltid å være sånn noenlunde fresh, men det har vært litt stress med den dusjen før kontroll når d har en liten en som skal i barnehage osv :-)) Men jeg skal banne på at om jeg ikke er nydusjet før kontroll i neste uke, DA vil de sjekke meg!
Julie- Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Hehe ja huff, det ville vært typisk om de sjekka da.. Men hører om mange som blir sjekka, så det kan jo være litt forskjellig fra legesenter til legesenter kanskje? Jeg kunne tenkt meg å sjekke modning jeg da, men som sagt det gjorde de ikke:/
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 jeg ble sjekka i dag... termin denne uken. Men jeg spurte JM om hun pleier å gjøre det. Det pleier hun ikke, men hunne kunne godt gjøre det om jeg ville. så sikkert bare å spørre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå