Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 skal på kontroll i dag, uke 33, begynner og komme noenunde ut i svangerskapet nå, men lurer på når de begynner og sjekke slike ting? Hvor ofte er det normalt og gå på kontroll fremover nnå?
Granny Weatherwax Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Da jeg var på kontroll i uke 34, kjente legen etter (for første gang tror jeg) hvordan barnet lå. Hun hadde da snudd seg, og lå med hodet ned. Neste kontroll blir så uke 36, så hver uke frem til termin. Hver gang sjekker de hvordan babyen ligger, og om hodet er festet. Jeg er 2. gangs, så hodet har ikke festet seg ennå (37+2 i dag), men det er helt normalt når det ikke er førstemann lenger. Ellers sjekker de mye det samme hver gang frem til termin. Lykke til!
BabyV Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Legen sjekket hvordan barnet lå på meg i uke 33, men det var den ekstra kontrollen han gjorde. Jeg skal til jordmor når jeg er i uke 35, men vet ikke om jeg er vanlig med så hyppige kontroller. På grunn av ferieavvikling så har jeg hatt kontroller hos jm og lege litt sånn rotete i sommer så jeg vet ikke hva som er standard.
Noddy78, en av hver! Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Legen min sa det var vanlig med annenhver uke fra uke 30, altså 30, 32, 34, 36 også blir det vel kanskje hver uke på slutten? De sjekket leie på meg i uke 30 og trodde det var hodeleie, står H? på helsekortet mitt. Var nok litt tidlig å kjenne, men jeg mener selv at h*n ligger sånn utifra intensiteten på sparkene i ribbeina i forhold til romsteringen lenger ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå