Gå til innhold

Nattavvenne.. Vente til 6 mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste her inne at man skulle vente med dette til de små ble hvertfall 6 mnd. Gjelder dette alle?

Gutten min er 5 mnd. og får ordentlig mat til alle måltider. Han får ingen rene mme måltider på dagen (har fått mme siden han var ca. 2 uker). Men han vil fortsatt ha melk om natta. Har han behov for dette når han får ordentlig mat gjennom hele dagen?

Skal jeg bare la han få melk om natta til han slutter selv? Eller skal jeg prøve og avvenne han snart? Eller vente til han blir 6 mnd.? Vet jo ikke om det er blitt en vane for han, eller at han våkner fordi han er vandt til det, eller om han er sulten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet til han har passert 6 mnd. Det annbefales ikke bare pga metmengden de spiser (din spiser foresten got nok for å ikke trenge mat på natten nå ja) men også litt pga modenhet. De skal være gamle nok til å forstå hva det dreier seg om. De små skal lære at det mamme er dær selv om hun ikke kommer med mat på natten. De skal føle seg trygge gjennom det. Jada, men kan fint si at "min unge er moden for alderen", men det spiller ingen rolle. Det mener de aller fleste.

Nei jeg ville ventet til han er 6 mnd. Det er da ikke så ille å gi han en flaske på netten, er det vel? Tenk på de som må opp både 5 og 10 ganger hver natt uten at det synes å være noen umiddelbar årsak til det.

Skrevet

Takk for svar..

Men det siste var vel ikke nødvendig å skrive?? Jeg sa da ikke at jeg ville slutte fordi jeg syns det var slitsomt å stå opp en gang om natta? Jeg spurte om han hadde behov for det.. Eller om jeg burde vente til han ble 6 mnd. selv om han spiser så bra om dagen.. Det fikk jeg svar på.

Jeg kommer til å vente til han har passert 6 mnd. før vi prøver å avvenne, var bare det jeg lurte på.. For jeg syns IKKE det er slitsomt å stå opp 1 gang om natta.. Det var det ingen spm. om..

Skrevet

Oi da. Er vi litt hormonell og fintfølende?

Det var på ingen måte slik jeg mente det. Jeg mener ikke å dømme deg på noen måte (jeg nattavvente akkurat selv, snuppa er 7 mnd). Det var riktignok pga søvnmangel. Hun våknet 4-8 ganger hver natt, og jeg holdt på å bli gal. Ikke var hun sulten heller, så det var ikke bare å puppe henne i søvn.

Nei jeg slang med det siste siden det stortsett er standardsvar her inne. Det er alltid noen som kommer med slike svar åp spm som dine. "Det kommer ann på om han er moden for alderen" , "Det er jo viktig med søvn for at du skal være en god mor". Ja det er greit det, men det har ingen ting med annbefalingene å gjøre- Det er altså derfor jeg slang det med, ikke fordi jeg følte at du spurte om det eller ville være krass på noe vis. :-)

Skrevet

Okey.. Blir vel litt sånn her inne noen ganger.. For ofte så slenger folk med leppa her ute og vite forhistorien.. Å da føler man at man blir dømt, og da blir det slik at man føler at man må forsvare seg..

Sorry..=)

Skrevet

Ingen problemer med det nei. Jeg har merket det selv, og det er av samme grund at jeg selv valgte å være anony i svaret mitt. Her inne er det alltid noen som skal hakke på deg og komentere ting nesten uansett hva man sier. Det er jo alltid noen som mener det motsatte. Og en HS som sier en ting,og 200 HS som sier det motsatte. Og HS har ALLTID rett, det har vi jo lært her inne. Hehe. Min HS har ikke alltid rett i hvertfall, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer for folk. :-)

Skrevet

Sant det du sier!

Tror folk må lære seg og stole mer på seg selv..

Min hs har ikke alltid rett! Hun vet forresten stort sett ingenting.. Ikke noe særlig med hjelp å få der gitt..

Takk for at du svarte=)

Skrevet

No problem. Skulle bare ønske alle ufordragelige mennesker her inne bare kunne fordufte. Hadde blitt så innmari mye hyggeligere her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...