Susan*lillegutt og mini* Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157919 nå angrer foreldrene til den lille jenta som ble kidnappet.. huff..de må ha det ufattelig tøfft..
2 små orkaner Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Det burde de også gjøre selv om det endre ingen ting:-( "vi har ikke gjort noe kriminelt", forteller en åpenhjertig Kate McCann. Nei, desverre er det ikke kriminelt å gå fra barna sine i lengere tid om gangen sådan som de gjorde. "...vil ikke Kate McCann si at hun og hennes mann gjorde noe galt den natten datteren forsvant". Selv nå synes hun ikke det var galt å gå fra sine barn? Jeg ville karakterisere det som omsorgsvikt å gå fra sine barn på den måten de gjorde. Hva om hotellet hadde brant eller en anne form for ulykke hadde indtruffet. Håper andre som kunne ha overveiet å gjøre slikt tenker seg om en gang til. Stakkels jente som må lide for sine foreldre manglende ansvarsfølelse. Håper innerligt de finner henne og at hennes foreldre når tager deres jobb som foreldre mer alvorlig.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Tragisk historie med tragisk utfall (ihvertfall enn så lenge ) Unger skal ikke väre alene i hus eller i biler - kanskje läre noe ifra usa ?? En venn av oss gikk fra bilen her i juni mnd han skulle bare sjekke båten sin raskt - max 10 min - datteren på 3 uker sov i bilen, men han bestemte seg for å ta henne med ut av bilen . Flaks var det for når de kom frem til båten så smalt det og bilen stor i fyr og flammer ( en 6 mndr gammel Volvo v50)
Kjærlighet <3 Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Det er så fælt å tenke på....alle di stakkars små barna som lider samme skjebne. Tørr nesten ikke tenke på hvilken følelser de små må ha, når dem blir revet vekk fra det trygge og får oppleve hvor grusom verden er!!!Får tårer i øynene bare av å se overskrifter som omhandler slike ting....
Milletrille Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Jeg hadde aldri gått fra barna mine på den måten, men det er nå allikevel ikke kriminelt. Det som er kriminelt, er å kidnappe andre sine barn! Det er de som burde straffes og ikke foreldrene. De har vel fått mer en nok straff med den skyldfølelsen de må bære på resten av livet. Og skjønner ikke de som så henne på den cafeen og var heeeelt sikre på at det var henne, de måtte da jammen reagere!!!
frida♥ Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Vi kan aldri være 100 % sikre på at barna våre er trygge. Vil noen ta dem vil de klare det så fremt vi ikke holder de innelåst eller noe sånt. Vi som foreldre gjør valg gjennom hele dagen som i verste tilfelle kan resultere i at det skjer noe med dem. Det er livet det. Disse foreldrene vurderete situasjonen som trygg for sine barn og jeg føler deres redsel og smerte på kroppen når jeg tenker på det de opplever. Alle foreldres verste mareritt!
2 små orkaner Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Når vi tager valg som foreldre må vi tenke på at vi tager valget for en annet menneske som ikke selv kan vurdere riskioen. Når vi velge å går fra barna vår for å gå å spise eller kjører til butikken uten å feste sikkerhetsbeltet har vi tatt valget for en person som ikke vet bedre og som ikke kan si fra at dette ikke er tryggt. Det er barna som lider når vi ikke tager valgene alvorligt og vurder det fra alle mulige vinkler (selv dem som virker overdrevet der og da). Personligt vil jeg heller vite jeg har gjort alt jeg kunne for å sikre barnet mitt for farer enn å angre siden at det, at jeg var sliten, sulten, dårlig tid osv. var viktigere enn å passe på barnet mitt. Tror kanskje noen foreldre er veldig naive mht hvordan verden er idag. Mange tror ikke at farlige ting skjer i deres nabolag, der hvor de føler seg trygg eller at det vil rammer dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå