Gå til innhold

Meget aktivt barn i magen.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte på føden på lørdag for ctg måling av nurket, etter jordmor målte pulsen hans til170 på fredag..... etter målingen, kommer hun og sier at fødelegen mener jeg har et "særdeles aktivt barn i magen" HJELP!!!!!!!! jeg nevnte for jordmor at jeg er ofte øm i nedre delen av magen og fikk til svar at med en så aktiv baby er det nesten rart du ikke er gul og blå på utsiden.......noen tips på hva jeg kan gjøre for og få han til og roe seg? har hørt så mange si at babyen som regel er like aktiv utenfor som innenfor magen.......Jeg har prøvd det meste for og ikke "aktivisere" han, sluttet og drikke brus, kuttet ned på sukkerinnhold i maten generelt sett, men ingenting hjelper. Hver gang jeg spiser uansett hva det er, blir han så aktiv at jeg blir uvel, og greier ikke spise....ikke rart jeg ikke legger på meg.....

Huff, dette blei visst et lite syteinnlegg.....jaja godt og få ut litt.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi - trudde jeg hadde et aktivt nurk, men da skal jeg jammen bare klappe igjen. Her ligger pulsen på 130-140 de ganger det har blitt målt da..

Jeg blir også uvel av sparkingen (litt sånn småkvalm) men ikke nok til at jeg mister noe appetitt iallefall..

ellers gjør det vondt med all sparking i ribben og "fomling" ned mot underlivet.. det er hele dagen lang.. men jeg trur det roer seg på natta - jeg sover iallefall store deler av natta uten trøbbel :)

Jeg tenker som så at ungen får ut aktiviteten inni meg og blir rolig og fin når hun kommer ut :)

Skrevet

jeg også sover greit om natta, er stort sett på dagen han er hyper.....

er heldigvis ikke lenge igjen, men jeg håper virkelig han roer seg litt når han kommer ut. Det er jo selvfølgelig kos og ha en så aktiv baby, men blir fort bekymret og.....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har vært kjempe heldig, ingen ømme ribein eller noe som helst.

Men det hender jo at det har blitt litt mye romstering. Har ikke vært noe problem på en stund, men før kunne jeg av og til bysse den rolig. Jeg tengte på dette med at de blir rolige når vi går, og så bysset jeg på magen, eller rugget den forsiktig om du vil. Vet ikke om jeg ville klart det i dag for nå er jo ungen så stor. Men kanskje det er mulig ????

Skrevet

Det er det værste skjønner du Ut på tur.. at det hjelper ikke å gå tur eller kjøre eller bysse eller noe.. like livat uansett.. har tilogmed sunget og nynnet

full fart dagen lang - men ganske rolig på natta virker det som.. kanskje det blir en som sover heeele natta :)

Skrevet

samme her... gå turer og rugge på magen, kose på magen alt sånt, ikke noe av det hjelper.....

Vi får håpe de blir av de babyene som sover og koser seg heeeeele natten gjennom...:-)

Skrevet

Det en heldigvis ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom aktivitet i magen og utenfor magen - hvor aktive de er henger jo også sammen med hvor stor plass de har der inne og lignende! Når min lille bolle setter i gang med full disco så jeg vrenger meg i ubehag (ja for det er jo ikke spesielt digg lenger når hun tar skikkelig i...) så trøster jeg meg med at det er en sterk og fin baby inne i magen! Det hjelper faktisk veldig!

Kos dere med huleboerne deres og forsøk å hvile når de gjør ;)

Skrevet

Min lille Bo var også veldig aktiv i magen, såpass at jeg holdt på å skrive bekymringsinnlegg...

Men nå når han er ute (er 10 dager gammel i dag) så sover han stort sett hele tiden, så det er visst ikke noen sammenheng. Men har skjønt at en del av bevegelsene kan han godt gjøre mens han sover, særlig de første dagene var det mye armbevegelser og også sparking mens han sov. Så det kan jo hende det er sånn det er i magen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...