MissAntrop Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Trenger litt tips og råd her. Jeg har fått meg ny jobb som innebærer at vi må flytte. Jeg starter i jobben i desember når min permisjonstid er ute. Nå er sambo på jobbjakt i samme by, for vi må jo begge ha jobber. Det er planlagt at han skal ta 6 ukers pappaperm når jeg er ferdig med min permisjon, dvs at han skal være tilbake i jobb igjen 1 februar 2008. Nå er vi redde for at det blir vanskelig for han å få jobb ettersom han skal ha denne permisjonen. Han kan jo egentlig ikke begynne i ny jobb før i februar. Får han en jobb i september så har han jo uansett 3 mnders oppsigelsestid. Jeg lurer på om han kan bli avskrevet fra jobber pga denne permisjonen ettersom han ikke kan begynne før. Det finnes sikkert lover og regler på slike ting, men praktisk er det vel noe helt annet. Noen som har tips eller erfaringer å dele?
Helnøtt med spire:) Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Vel, for en arbeidsgiver som trenger folk er det nok ikke like kjekt. Men det er nok ingen hindring! Så lenge han har de kalifikasjonene enn trenger til den og den jobben, så er nok ikke det noe negativt:) LYKKE TIL;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå