Gå til innhold

Føde uten smertestillende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her inne som skal føde uten smertestillende? Jeg skal bare ha et varmt bad =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i utgangspunktet,ja;O) men kommer ikke til å nekte på epidural om det skulle drøye i tid og jeg blir veldig sliten.

anbefaler varmt bad ja!det hadde jeg sist...det og lystgass! så hadde jeg noen akupunkturnåler i hue,men usikker på om de gav noen virkning,for aner jo ikke åssen det hadde vært uten de;o)

Skrevet

Fødte mine to første uten noen form for bedøvelse, ikke bad, ikke saltvannsinjeksjoner, ikke lystgass eller epidural eller noen ting. Opplevde heller ikke å bli tilbudt noe, da. Så stor har min forundring vært når jeg har fått høre hvordan andre har blitt dullet med og fått tilbudt både det ene og andre av smertelindring under fødselen.

Skrevet

Aner faktisk ikke har både født med og uten før og alt kommer ann på hvor lang tid ting tar om veene stopper opp er sterke svake osv umulig å si på forhånd :-)

Skrevet

Hvorfor ble du så forundret? Er dette veldig lenge siden eller var du ikke orientert om det tilbudet som faktisk finnes?

Skrevet

Har du født før? Hvis ikke ville jeg ikke vært kategorisk, men beholdt en åpning for at du kan ombestemme seg dersom det skulle vise seg nødvendig:) (Det gjelder vel forsåvidt også senere fødsler, mye kan skje...) Dessuten kan det hende at du, som meg, må pelle deg opp av badekaret fordi riene stopper opp når man slapper så mye av!

Skrevet

jeg fødte min første uten noe smertestillende, men det var enn rask fødsel (2,4 timer) så jeg har bestemt meg for at hvis fødselen ikke tar så lang tid denne gangen heller så skal jeg klare meg uten, men hvis den går over 5 timer og pressriene ikke er rett rundt hjørnet så kan det være jeg spør hva valg jeg har. vil ikke ha epidural,mange som sier det hjelper, men ironisk nok så tørr jeg ikke,hehe. men får se hvor lang tid det tar..tar det lang tid så får jeg jo bedre tid til å kjenne smertene så kan ver jeg gir etter da. (men har høy smerteterskel så håper på å klare meg uten)

Skrevet

Hei:)

Det er planen det, ja.

Skal på Fødeloftet på Universitetssykehuset i Stavanger og der får en verken epidural eller lystgass.

Men en får et stort hjørnebadekar til disposisjon, massasje og akupunktur, så det skal bli bra:)

Men klart, blir det for vondt og jeg ikke klarer mer, så trilles jeg ned på Føden og der får en smertestillende medikamenter etc.

Jeg begynner på topp, så ser jeg hvor jeg havner;o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også i utgangspunktet et ønske om å føde naturlig. Ønsker gjerne å prøve badekar jeg også, og akkupunktur.

MEN, når det er sagt er jeg førstegangs og jeg vet ikke hva jeg går til heller. Jeg ser det derfor ikke som noe nederlag om jeg må be om smertestillende. Jeg håper bare jeg får det dersom jeg skulle føle et stort behov for deg. ;-)

Skrevet

Stort behov for DET selvsagt! Hehe.. Hørtes nesten litt kinky ut det der!

Skrevet

Jeg har kjempe lyst til å føde uten noen form for smertestillende. Jeg klarte det med tvillingene mine så jeg håper jeg klarer det denne gangen også. Håper på å få et varmt bad. Men klarer jeg det ikke denne gangen er det ikke noe nederlag for meg å spørre om smertelindring.

Skrevet

Høres fornuftig ut. Hvilken smertegrense man har blir nokså irrelevant når man bikker døgnet - da er man så utslitt at man ikke har mye å gå på - til å takle smertene. Da kan smertelindring være fornuftig for å få hvile litt, slik at man makter å gjennomføre fødselen.

Skrevet

kjære HI

Er du nå så sikker på dette?

Du bør ikke vere så sikker i din sak når det gjelder slike ting, for da kan du fort få deg en støkk under fødselen..

Det er ikke lett å planlegge en fødsel på en slik måte.. somme ting er greit å se an.

Klart.... det er fullt lovelig å ha ønsker o.l, men jordmor kommer nok til å gi deg råd og veiledning under fødselen... hun gjør tross alt dette hver dag.

Tenk deg at du ligger i fødsel.... på 4.døgnet... tror du hadde blitt temmelig skrukkete å sykehuset tomt for varmtvann! hehe... neida..

Men tenk deg godt om. Les om hvilken typer smertestillende som finnes.... så du i allefall vet hva som finnes... for en vet aldri.

Skrevet

fødte førstemann med epidural og hadde absolutt ingen smerter...

andremann fødte jeg på 70 minutter og hadde ikke tid til noenting....satt i bilen i 60 av de minuttene...veeeldig vondt, men overkommelig antar jeg siden jeg overlevde hehe ;)

neste gang vil jef i det minste ha badekar til å lindre smertene litt...

lykke til alle sammen...med eller uten smertestillinde..det viktigste er tross alt ungen som kommer ut :)

Skrevet

I teorien ja....men jeg har ikke født før,hadde KS, så jeg aner ikke hva jeg vil ha eller ikke vil ha. Jeg har heller ikke ennå fått diskutert dette med jordmor, men skal det på neste kontroll.

Jeg har veldig lav smerteterskel, og blir fort redd, så det aner meg at jeg kommer til å ta smertest. Men helst ikke, om du forstår, vil jo det beste for barnet, har lest at sm.st bedøver babyen også....

Så jeg er i grenseland et sted og flyter....

Skrevet

Jeg ønsker å prøve meg med akupunktur, varmt vann og massasje i første omgang så får vi se hvordan det arter seg.

Ellers har jeg lyst til å bruke tyngdekraften så mye som mulig.

Blir veldig spennende det her, førstegangs her også!

Lykke til med valgene dine!

Skrevet

født begge mine uten smertestillere jeg,og andregangs så vel som førstegangs gikk finfint! prøv dere uten,og takler dere det ikke,så er det ingen undergang å be om epidural etterhvert:o)

Skrevet

Fødsler kan være så forskjellige... Fødte med epidural første gang og hadde en temmelig fæl fødsel. Neste gang grudde jeg meg som en hund og visste ikke hvordan jeg skulle takle dette. Men da fødte jeg uten smertestillende og hadde en drømmefødsel.... Tenkte aldri på å be om noe smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...