Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Ser dere ned på dem som ikke har fullført videregående skole? Jeg må innrømme at jeg tenker på de som litt evneveike...
ragna Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 er alltid bunnløst ærlig..tja, ser ned på? nix, men tenker kanskje på det som et litt usmart valg siden vgs er tilrettelagt på det viset det er; gratis med mulighet for stipend osv. men da er det valget deres som er usmart, ikke nødvendigvis personen bak valget.
Ulme Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Nei, kan være andre grunner enn dårlige evner som gjør at de ikke fullførte vgs. - de var late? - fikk jobb alikevel? - droppet ut for å jobbe og kom seg videre oppover i arbeidslivet uten papirer? - giftet seg med en rk mann/kvinne og brukte hele sin tid på shopping og velvære? Evneveike? Nei.
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Synes absolutt ikke de er evneveike, men jeg synes ikke det er et smart valg å ta, for det stenger veldig mange andre muligheter her i livet.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Nei for all del-det er som regel alltid en grunn for at di ikke fullfører..?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 sånn dagens samfunn er nå, så tenker jeg at de som ikke fullførte vgs bør ha en ekstremt god grunn til at de ikke gjorde det. men nei, ser ikke ned på dem fordet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Ser ikke ned på de i det hele tatt.. Ikke alle er "skoleflinke",, jeg er ikke skoleflink.. men fullførte videregående.. driiiiit lei skolen så det holdt.. Ble mobbet på barneskolen og klarer ikke å slippe tanken på skolen som et sted hvor det ikke skjer noe bra.. Kjenner de som har kommet langt i arb livet selv om de ikke har videregående... lenger enn de med utdanning,,,, så evneveike er et feil ord..
Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Det er mange grunner til valg folk tar, så blokk-tenking er ikke det jeg er mest glad i. Men det er de færreste som får det bedre i voksenlivet ved ikke å ha fått med seg et minimum av skole, siden det åpner en del dører.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Nei, jeg ser ikke på meg selv som evneveik. Jeg har fullført skolen, men mangler lærlingtiden. Oppdaget litt for sent at jeg hadde valgt feil linje, så jeg bestemte meg for og jobbe et år, for og tenke gjennom hva jeg ønsket og gjøre. Ble så gravid med eldstejenta, og derfra ballet det på seg, til jeg hadde brukt opp min "rett" til vgs. Det er et valg jeg tok da, men som jeg angrer på nå. Man vet ikke alltid hva man vil når man er 17 (det var jeg når jeg gikk ut av vgs) men nå som jeg har blitt eldre, fått mer erfaring, så vet jeg hva jeg vil bli, hva jeg vil ta, og det har jeg tenkt og gjøre nå som jeg snart skal gå hjemme i permisjon.
Anne-B. Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Må nesten vite litt om bakgrunnen for å syns noe som helst.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Evneveik? Hahaha! Jeg kom aldri lenger enn til halve tredje klasse på vgs. Men må skuffe deg med at jeg verken er evneveik, mindre smart eller lat...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Ja, helt ærlig så ser jeg litt ned på de som ikke engang har fullført videregående.
Diva Muffin Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Nei. Jeg holder meg for god til å se ned på noen basert på utdannelse eller manglende utdannelse. Faren min har forresten aldri gått lenger enn til 9. klasse.. I dag eier han to båter, er arbeidsgiver for flere mennesker og sitter ganske godt i det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Evneveik er du når du ikke forstår at intellekt og utvikling ikke nødvendigvis er basert på den utdannelsen man får på videregående skoler i Norge.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 Det vil vel avhenge av hva de har gjort etter det i livet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Nei. Det var like før for min del også et par ganger. Det var kjeeeeeedelig, men men kom nå gjennom det med gode karakterer. Det eneste jeg ville var å kunne velge og vrake hva jeg skulle studere etterpå, og dit kom jeg. Å se ned på de som ikke orket/gadd mer er vel litt som å se ned på noen som velger å slippe unna tre år med intens kjedsomhet og mistrivsel. De får bare forståelse her i gården.
loppefjert Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 Er svært få folk jeg ser opp på. Se fleste ser jeg ned på, for jeg er så høy selv......og blond....hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå