Gå til innhold

jippi...fødselslegen ringte jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

og spurte om hun kunne presse meg inn for en time så hun kunne strippe meg =) =)

fikk telefon nå. =) de synes jeg virkelig burde føde nå pga størrelsen på barnet og at jeg gikk så lant over termin sist...de håpet det ville hjelpe, å det gjør jeg også =)

men hva gjør hun egentlig når hun stripper?? gjør det veeeeldig vondt, eller bare vondt??

skal inn kl.2...=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Gjør ikke vondt, mer som svake mensmurringer. På meg hjalp det veldig, fødselen begynte noen timer etterpå.

Skrevet

De stikker en hånd inn i skjeden, finner livmorhalsen og prøver å få inn en finger eller flere. Dersom livmormunnen ligger bakovervendt, prøver de å dra den forover. Uansett prøver de å få inn flere fingre og tøye mormunnsåpningen, slik at den blir større.

Vondt? Tja. Direkte behagelig er det ikke.

Skrevet

men jeg har jo alt 4cm åpning...vil det ha noe virkning da?

(fødselen stoppet på 4cm, litt over 1uke siden)

Skrevet

Kanskje det setter igang riene igjen? Når du har 4 cm er det iallefall ikke vondt... Jeg hadde 2-3 cm og det var ikke spesielt vondt, altså....

Skrevet

jeg ble strippet da jeg hadde 4cm åpning... å DET satte fart på sakene:) fikk rier etter 5 min ;)

LYKKE TIL! Hold oss oppdatert!

Skrevet

ååh,kjempe kjekt =) håper jeg får det som deg 'c,*) mommy-06 - med sept. baby'

håper på rier og fødsel i dag/kveld =) skal holde dere oppdatert ja =)

hvis jeg ikke må kjøre rett fra jordmor til sykehuset da (tar bare 10min, men fødselen tok bare 2 timer og 40 min med førstemann)

Skrevet

da har jeg vert hos jordmor. hun strekkte litt der nede, men stoppet fort for hun sa det var rett før vannet gikk, så hun trodde jeg vill havne i fødsel snart. fikk ny time på onsdag for jeg hadde også litt begynnende svangerskapsforgiftning, så hun sa hun skulle tøye litt mer da hvis ingenting hadde hendt...men hun regnet med at jeg ville få rier i dag/natt =)

håpe håpe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...