Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Tråden din begynner å bli så lang at folk neppe orker å lese siste innlegg, derfor skriver jeg her istedet. Aller først; selvfølgelig er det en uting å brøle til ungene sine. Sånt bør man helst ikke gjøre, det vet vi alle sammen. Men vi er mennesker, og mennesker gjør glipper! Jeg har for eksempel røsket til meg datteren min når hun tuslet rett ut i veien for ørtende gang uten å se seg om. Jeg løftet henne opp på nærmeste søplekasse og brølte noe sånt som "det der må du ikke gjøre, du kan DÆVVE, skjønner du det!!!" Helt klart en svært lite pedagogisk måte å takle situasjonen på At du etter 9 mnd med baby ALDRI har skreket til avkommet ditt, er jo flott! Men det som får meg til å smile hver gang innlegget ditt blir dyttet opp, er overskriften; "vært gjennom det meste"... Kjære deg. Mitt eldste barn er 9 ÅR, og jeg har ikke vært gjennom halvparten ennå engang! Den diskusjonen om hvordan man SKAL håndtere barna sine, må vi nesten drite i alle sammen inntil ungene våre er i 20åra, for det er så sinnssykt mye rart i framtida som vi overhodet ikke er forberedt på. Og man er ikke verdensmester i barneoppdragelse for at man har klart å være mamma i 9 mnd. Eller 9 år. eller 19, for den saks skyld! Men en ting kan jeg si deg av egen erfaring; det vil komme en del dager da du lurer på hvordan du skal motstå fristelsen å legge ut ditt elskede avkom på finn.no. Det vil komme bekymrede netter og angstbiterske dager da du stille spør deg selv "hvorfor får man barn?!" Så ikke døm andre foreldre så hardt om de blåser ut i ny og ne. Klem
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hvor i innlegget sitt dømmer hun andre?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Jeg syns hele innlegget hennes bærer preg av å være fordømmende. Det er ikke sikkert det er ment slik, men for meg som er en helt normal mamma, som klikker i vinkel iblant, virker det fordømmende. Og overskriften...hehe
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Da spør jeg litt anderledes: hvorfor virker det fordømmende? Er enig i at overskriften kunne vært anderledes, men en kan jo ikke redigere innlegg her, og hun trodde kanskje ikke folk kom til å henge seg så mye i overskrifta.
Gjest MMJ Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Ja, har vel ikke "lov" å skrive dette, men gjør det likevel Jeg har en datter på 2 år og 8 mnd og ei på snart 3 uker, og jeg brøler ikke på noen av dem... Husker jeg ble liiiivredd da mamma brølte på meg da jeg var lita
Milletrille Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 syns ikke innlegget hennes var dømmende jeg. Og tror ikke det var ment å fornærme noen.
lenej :o) Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 der eg har forklart litt mer i et anna innlegg eg la ut no nettopp, vær så snill å les det..
Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Klart at alle innimellom er utslitte, drittleie og sinte og frustrerte- og ja; da kan man komme til å brøle /skrike ut ting man helst ikke bør gjøre. Jada, det kan skje og det er menneskelig å feile og ingen er perfekte. Men det er og blir likevel feil/ uakseptabelt! Har man hatt et sånt utbrudd, så for all del tilgi deg selv og gå videre, men anerkjenn at din adferd er uakseptabel og at det du nettopp gjorde var galt og ikke bør gjenta seg! Synes det virker som om veldig mange har et veldig stort behov for å forklare og forsvare hvorfor de "klikker i vinkel" og glemmer litt å anerkjenne ovenfor seg selv at det faktisk ikke er greit å brøle at man vil skylle drittungen ned i dass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå