~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Lille har fått bhg plass, og skal opprinnelig starte 16.august, det er da det 'nye' bhg året starter ( eller egentlig den 15,men da er det planleggningsdag) .. Nå er det veldig mange som har reagert på at det skal betales inn depositum for plassen på 3000 kr... Er dette vanlig..?? dette er forsåvidt en as-bhg ( aksjeselskap)....og kom over et par artikkler på nett her og; http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11038127&subid=0 ....og en annen ting, jeg betaler jo også for hele august,selvom hun ikke starter før den 16. , da burde hun vel igrunn kunne startet imorgen liksom?....
liten og lettmett Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Aldri opplevd å måtte betale for dager barnet ikke er i barnehagen ved oppstart. Ved oppstart 13. august har vi betalt fra 13. til 31. ikke for hele måneden.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Vi betalte også depositum, 2000 kroner. Ble litt overrasket, men de har vel sikkert hatt negative opplevelser da tenker jeg, folk som ikke har kommet. Det med betalingen synes jeg du skal sjekke, det er jo ikke riktig at du skal betale for dager barnet ditt ikke er der.
ungdomsmor Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 jenta migår i andelsbarnehage,jeg måtte betale inn 4000kr i depositm,dette betyr at jeg lissm eier en andel,og at når hun nå slutter der,så får lillebror automatisk plassen,så lenge jeghadd søkt,får tilbake depositumet mitt den dagen ungen eslutter der.
ungdomsmor Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 mange skrivefeil ja,men sånn går et når man skriver fort
ungdomsmor Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 betaler også får hele mnd selv om vi ikke får starte opp før den 20
så var vi 4 Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Du kjøper deg vel en plass i bhg vil jeg tro. Og vi betaler og for hele mnd selv om han ikke starter før 13. august. Har i grunn ikke tenkt på det før du sier det.
ennaH Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Depositum er helt vanlig. Sørg for at depositumet havner på en sperra konto, der rentene tilfaller deg! Hvis ikke mister du depositumet (og rentene) ditt/dine dersom barnehagen skulle gå økonomisk over ende.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Det har aldri jeg betalt, og snuppa har begynt i bhg nr 2. Begge er kommunale, kanskje derfor?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Her måtte vi betale 5000 i depositum. Det er en familiebarnehage. Gullet her begynner 13. aug. men må betale for hele august. Men her skifter de ut hele b.hagen så alle kan ikke innkjøres samtidig.
Ulme Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Det er vanlig i AS-bhg ja. Du får igjen pengene når du sier opp plassen.
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 barnehagen vår har også depositum. vi har en privat barnehage som er foreldreeiet. så når barnet får plass blir man aksjeeier i barnehagen på en måte. barnehagen er et aksjeselskap på en måte. vi betalte også for hele mnd selv om barnet ikke begynte før litt uti... tror det er vanlig.
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 vi har depositum på 2000 kr pr barn. så nå som vi har to barn der ble det 4000 kr. som vi får igjen når de slutter og vi ikke skal være medeiere mer. Barnehagen vår prioriterer søsken. Barnehager som fungerer på denne måten skal ha et eierstyre med representanter fra både foreldre og ansatte, og samarbeidsutvalg som også er representanter fra både ansatte og foreldre.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Vi betalte ikke depositum hverken når han begynte i den første bhg i trheim kommune eller når han måtte bytte bhg for at vi flytta til nabo kommunen.. Hørtes rart ut det da.. Og han begynte i den første bhg den 16 i en mnd og da betalte vi bare halv pris den mnd..
Gjest Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Vanlig i private bhg det ... her er derimot summen 5000 kr
lali Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 i den bhg jeg jobber er betalinga fra den 15- til den 14 neste måned. altså to halve mnd, pga at oppstart er av bhg året er 15 august. er første betaling 15 august til 14 september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå