:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 han kan spise brødskiver selv, men det er jo omtrent det. jeg forstår jo at barnehagepersjonalte ikke kan sitte og mate han. så da må det vel bli brødskiver til alle måltider i barnehagen da?? eller har dere noen tips? han klarer ikke drikke av koppen selv. er de flinke til og hjelpe de små? når begyner babyer og kunne spise av sjee selv? noen som har noen bra tips til matpakke? han blir 9 måneder da, må jeg pume melk så han kan ha med seg i barnehagen? eller er det greit og gå 6-7 timer uten morsmelk?
*Kleopatra Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 De kan helt sikkert lage grøt og gi han, bare å sende med en pakke det. Vi gjorde ofte det på den barnehagen jeg jobbet. De fikk både yoghurt, grøt, supper osv, vi voksne matet 4 barn hver, gikk helt fint:)
grå :) Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 nå har ikke jeg egne barn i barnehage, men det er jo egne småbarnsavdelinger hvor det er færre barn pr voksen. regner med det er med tanke på slike problemstillinger. når det gjelder morsmelk så går det helt fint å gi ham mme også. spiser han ikke noe frukt, mos eller pureer da? går jo an å sende med noe sånt om dere selv står for maten de som jobber der har nok tatt hånd om mange små gjennom årenes løp så det går nok helt fint
Gjest -<<- Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Klart de kan mate ham! Jeg har jobbet på flere småbarnsavdelinger, og vi gjorde alltid det om ungen ikke kunne spise. Men det var selvsagt et mål at de skulle øve på å klage selv. De ble selvsagt også hjulpet med drikkinga, og om de syntes flaske var enklere fikk de dette en stund dersom foreldrene mente det var ok. Klarer han brød klarer han vel forresten også oppskjærte grønnsaker, fiskekaker, karbonader, omelett i biter, frukt osv? Sleng i matpakke.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Lillemor begynte i barnehage da hun var 9 mnd. Jeg pleide å sende med henne 1 flaske med morsmelk. De sa i barnehagen at jeg ikke trengte det siden de hadde erstatning(hadde flere bittesmå da) Men jeg valgte å sende med henne uansett. Til mat spiste hun det de andre spiste, selvfølgelig mater de ungen hvis han har behov for det. Jeg hadde ikke godtatt det om mitt barn ikke hadde fått det samme som de andre fordi hun ikke kunne spise det selv.
yasmina Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 De mater ham !!! Ikke noe problem det. Oensker du aa gi ham mm saa kan du bare sende det med elles kan han faa mme. De gir ham fint groet og youhurt osv ogsaa.... Har aldri hoert noe annet og har selv jobbet paa smaabarnsavdeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå