Gå til innhold

info til far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den vorende far kunne med fordel vært litt mer oppdatert om svangerskap og alt det som medfølger, samt fødsel og barseltid. "Det ordner seg alltids"-holdningen begynner å irritere meg. Noen som har tips til artikler han kan lese?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes etter hvert flere gode pappabøker på markedet. Selv kjøpte jeg "Verdens beste pappa" av Per A. Riisnes jr. til sambo da førstemann lå i magen. Den er hylende morsom, og far hadde stor glede av den.

Skrevet

Må støtte ennaH i at Verdens beste pappa boka er veldig bra. Jeg hadde også veldig stor glede av den - den er full av praktiske tips og er en smule mer relaxed enn en del av den andre litteraturen - praktisk orientert og med masse humor. Pappa'n satt klistret til boka og kom med masse latterbrøl, og har henvist til den mange ganger senere. Mener den koster et par, tre hundrelapper (gjorde det iallfall i fjor da jeg kjøpte den til min kjære da vi fikk nr 1).

Lykke til med preparering av pappa! (og det meste ordner seg..... - det blir sjelden slik det står i bøkene allikevel har jeg erfart)

Skrevet

Bare et lite tips til hvordan du kanskje kan få mannen til å lese litt. Rydd vekk annet lesestoff fra do og legg det du vil at han skal lese der isteden ;o)

Skrevet

Hehe,"Det ordner seg alltids-holdningen"

Ja, må le litt!

Typisk mannfolk, eller?

Her driver jeg å filosoferer over smått og stort som har med baby å gjøre. Og spør el nevner jeg noe for han så sier bare at det går nok bra, ikke bekymre deg så.

Ååååå!!! Jeg blir gal:)

Jeg er ikke superbekymret, men er jo greit å ha tenkt igjennom ting litt.... Idiot'n min!!! :P

Skrevet

Helt enig! Verdens beste pappa er super, samboeren min leste den på en dag eller no sånt.

Skrevet

Han har fått den, og du har rett i at den er "hylende morsom" - så morsom at han ikke registerte det som faktisk sto der...

Skrevet

"Verdens beste pappa" er altså forsøkt for lengst, uten hell. Trenger noe mer seriøst. Forslag?

Skrevet

huff ja slenger meg på her....

Skrevet

jeg er enig..sa til min samboer forje dagen at nå var slimproppen gått og da var det hva det var for noe...da kjente jeg at jeg ble ganske irretert.....samme holding har min samboer til det meste som du skriver,det ordner seg alltids.....

Skrevet

Har lagt frem alt jeg har hatt av bøker og brosjyrer, så samboeren min har brukt dette som sengelektyre om kvelden. Han kommer også stadig og spør hvilken uke vi er i nå, slik at han kan lese om babyens utvikling og hvor stor den er... (og så drar han frem målestokken og kan ikke skjønne hvordan en baby på 48 cm kan ha plass inni denne "lille magen"....hehe!). Nå har han lest ut alt, og klager over at han ikke har mer å lese på. Kanskje det hjelper for å øke interessen, om du finner frem lesestoff og legger det tilgjengelig for han? Ellers hadde samboeren min veldig stor interesse av å gå på svangerskapskurs, nesten mer enn meg... Tror han lærte masse og fikk svar på mange spørsmål...

Han er også inne på BIM og smugleser innlegg i blant :-)

Det er mine råd... men er ikke interessen der, så er det kanskje ikke så lett...

Skrevet

Ellers er det jo kanskje greit at han får være med på svangerskapskontrollene hos lege/jordmor, slik at han vet hva det snakkes om... Det er nok viktig for far å føle seg inkludert... Fedrene føler nok ikke den samme nærheten til barnet og graviditeten som vi gjør, ettersom det er vår kropp som bærer det lille underet... Hvis far er med og får høre det lille hjertet slå, vil det kanskje føles litt virkeligere også for han? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...