Gå til innhold

babyen kommer når den kommer for faen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor enkelte på død og liv MÅ ha den ut før tiden?

Et svangerskap varer gjenomsnittlig i 282dager, hverken mer eller mindre, og den kommer når den er klar for det, om det er to uker før eller to uker etter termin.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor enkelte MÅ ha den ut så og så lenge før!

Ja, det korter ned varigheten på svangerskapet deres, men vil dere virkelig tvinge et umodent barn til verden?

Dere klager og syter over "7 uker igjen, men at barnet hvertfall skal ut 2-3 uker før tiden, da er de ikke så lenge igjen likevel"

Så totalt umodent og blottet for alt som heter ansvarlighet.

Har full forståelse for at ventetiden er lang, og man er utålmodig, men det visste dere vel også da dere ble gravide?

Så hvorfor i all verden bgynne på en "jobb" uten og fullføre den skikkelig? For det er faktisk det dere gjør.

Tenk på barnet og ikke dere selv for en gangsskyld, den har det best ved og modnes inne i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh hold kjeft anonym..

La oss som er lei være lei!

Skrevet

Godt sagt, anonym!! Jeg er helt enig!!

Skrevet

Når du har under to uker igjen, så er det ikke uansvarlig av babyen kommer. Og om noen velger å framskynde det ved diverse, så la dem gjøre det da. Leger og jordmødre stripper og tøyer de siste to ukene de også, det hadde aldri skjedd om det var uforsvarlig.

Skrevet

Er også enig med anonym her,,,, tenk å ty te lakserolje, å det ene med den andre for å få baby ut, for hva?? en uke før eller noe sånn, kommer jo når den er klar... å hvor lenge er en to uker fra eller til, når en har gått så lenge....

Skrevet

120% Enig med HI.

En ting er de som faktisk er fødeklare, men er nok ikke dem det var siktet til heller tenker jeg.

Og Julie, ja det er lov og være lei:)

Skrevet

Kan være delvis enig jeg også når det kommer til dem som har mange uker igjen, men jeg synes det er greit å fremskynde litt de siste par ukene for dem som velger det.. :-)

Skrevet

Kjære deg.

Mange grunner til at folk er lei og vil ha den ut før tiden. Selv om vi gjør en jobb, hender det også at vi går lei, men vi fullfører.

Jeg er faktisk dritt lei, har vært kvalm siden midten av januar, og det er ikke særlig oppløftende med slike meldinger. Selv om jeg ikke tenker sette igang en fødsel før uke 38-39, men det er lov til å klage litt. I tillegg sliter det på mange å ikke sove ordentlig om natta, får vondt med jevne mellomrom av ulike årsaker uten å kunne gjøre noe med det. I tillegg merker de humøret svinger og sliter med dårlig samvittighet overfor mann og barn som må tåle MYE. Dårlig samvittighet er faktisk veldig slitsomt.

Det er ikke snakk om umodenhet og uansvarlighet. Jordmor sa til meg at på termin, og da regner de fra 38 uker, var det bare å snurre brystvorter og lignende.

Og hvorfor ikke signere med nick når du først skal kjefte. Hvor langt er forresten DU kommet?

Skrevet

oi:) Det høres ut som om dere jentene på 3.trimester har fått besøk av dustete *anonym* som har plaget oss på 1.trimester en stund nå... Trodde vi var blitt kvitt henne nå, men hun har tydeligvis skiftet "beite"..

Skrevet

Ja, ja du er kanskje ikke helt på slutten du anonym??? Tror ingen her vil babyen sin noe vondt og jeg tror de fleste her er overlykkelige når babyen kommer uansett. 2 uker før eller to uker etter termin.

Men vet du? Jeg synes det er lov å klage å syte litt jeg. Man er jo nødt til å fullføre jobben enten man vil eller ikke, men at noen har det tøffere på veien en andre er helt klart.

Og at noen klager mer en andre og tåler litt mindre kan jo selvsagt også hende, men det gjør vel ikke så mye vel?

Jeg har to uker i gjen og synes det er helt greit hvis babyen kommer nå, og synes jeg har lov å si jeg er lei. Men kjærevene han kommer når han kommer jeg vet da det!!!!!

Skrevet

Synes det er drøyt å mene noe så sterkt på andres vegne, enten det er det ene eller det andre. HI - La folk få treffe sine valg i fred, og ikke legg deg opp i det med mindre du blir spurt til råds, folk blir bare såra.

Skrevet

jeg gikk 3 uker over termin med min første, å di hadde ikke tenkt å sette meg i gang fikk jeg beskjed om...så siden jeg har fått vite at min datter ligger i magen og vokser seg større og allerede nå 8 dager før termin så er hun over 4kg, så er jeg selvfølgelig redd for å gå over tiden...er ikke alle som prøver forde de er utålmodige heller. har også fått beskjed om at jeg blir ikke satt i gang før jeg har gått minst 14 dager over termin, kansje ett par dager ekstra hvis det ikke er nok personal osv.

så ja, jeg prøver alt, fødselslegen sa i går at jeg burde føde nå..så da er det det jeg har tenkt å prøve på!!!!

å jeg signerer med nick, er ikke redd for å si mine meninger!!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Synes ikke at de som tyr til kjerringråd for å slippe å gå 2-3 uker på overtid og få en diger baby på rundt 5 kilo og bli totalt ødelagt i underlivet er desperate eller uansvarlige...I mange vesteuropeiske land setter de jo igang automatisk 1 uke over siden.

Skrevet

Jeg støtter denne! Og det selv om jeg gikk 10 dager over med førstemann og foreløpig er 8 dager over med andremann.

Det får være grenser for å være lei, mener nå jeg.

Skrevet

men hva med de som ikke gjør det forde de er utålmodige...synes ikke en skal dra alle under en kam, blir jo det samme som rasisme nesten spør du meg..

Skrevet

Helt enig med deg !!

Barnet kommer når det kommer. Og kroppen ordner opp i dette av seg selv.

Nå har jeg en uke til trmin og er utrolig lei, men jeg kommer ikke til og benytte meg av noen kjerringråd.

Samtidig så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om jeg forventet ett barn på 5 kg ( venter liten gutt ), og du vet det bare ligger og godgjør seg den siste tiden.

Så jeg kan ikke si jeg aldri ville benyttet meg av kjerringråd.

Men skal en benytte seg av råd, så bør en vel se litt på hvilke råd som kommer. Ikke minst hvor de kommer fra.

Kanel og muskat kan være farlig for de som ikke er gravide også.

En annen ting er lakserolje som kan føre til styrtfødsel...noe som kan gjøre at en revner godt opp.

Er en grunn til at enkelte apotek ikke selger det lenger.

Men hver sin lyst !!

Gikk ti dager over med første, så vi får se hva som skjer denne gangen.

Inn kom det , og ut skal det.

Skrevet

Du var jo jævlig mye bedre da !!!?? Klager over en anonym, men så signerer du selv med anonym ?

Det er vel du som har skiftet beite da?

Skrevet

Rasisme? Eh...nei. Tror du må slå opp "rasisme" i en ordbok, gitt ;-)

Skrevet

mente jo ikke akkurat den delen om hva rasisme er (hvet hva det er) mente den delen med å ta alle under en kam...ikke alle som gjør det forde de er utålmodig...

Skrevet

hehhe,HI er tydeligvis ikke kommet så langt i svangerskapet enda hun..ingen plager heller tydeligvis..når de to ovenstående kriterier er oppfylt,så begynner vel gnålet der og tenker jeg;o)

..og alle her skjønner jo at babyen kommer når den kommer og at den seff har godt av å være i magen til da! er jo ikke alltid bare det det dreier seg om heller...for min del så er jeg lei, JA! lei av plagene,lei av å ikke fungere optimalt,og gleder meg stort til å få kropp og kondis tilbake igjen...det må da vel være lov? føler meg ikke uansvarlig av den grunn!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Bare for info angående det med at babyen bare har godt av å være i magen.

Det er faktisk noen babyer som får problemer langt på overtid og må på intensiven fordi det har ligger for lenge i magen...

Synes man heller bør ringe føden for sjekk og evt. be dem om stripping eller andre tiltak for¨å bli satt igang på "proff" måte hvis man er bekymret for at noe e galt, og ikke selv ty til kjerringrådene. Forresten, så funker ikke 99% av disse uansett, bare tukling med kroppen dette.

Skrevet

Hi her.

Til dere som lurer så er jeg selv fødeklar om 12dager, og plager har jeg hatt nok av, men jeg tukler da ikke med naturen av den grunn.

Dessuten var ikke innlegget rettet mot folk som er på overtid, eller rett under termin. Man ser nok av eksempler på dem som begynner med både det ene og det andre fra uke 30+++++ for og fremskyve fødselen, og det syne jeg er fryktelig skremmende!

Skrevet

okai..ja da har du nesten min fulle forståelse;o)

trodde du mente de som syter litt fordi de er to dager på overtid eller 3 uker unna jeg..for mener...da må det nå være lov å syte litt her inne synes jeg...dette er trossalt et forum for å få lufta tankene

MEn,når det er sagt..må være lov å være lei i uke 30+ og synes jeg når den ene plaga bare har tatt den andre,men seff ønsker jeg jo ikke babyen ut nå! det blir to forskjellige ting..forskjell på tanke og handling...

men er nå vel ingen vel bevarte mennesker som begynner å jobbe for å få ut ungen SÅ lenge før tida vel?

Skrevet

det var nettopp det som var poenget mitt, det er ingen vel bevarte mennesker som prøver og få ut barnet før det er klart!!

HI

Skrevet

Termin er den datoen som settes på UL +/- 2 uker. Så barnet er klart et par uker før, ikke noe problem. Og kjerringrådene hjelper ikke dersom man ikke er klar/moden.

Dessuten hender det at man vet 100% sikkert at UL-terminen ikke stemmer. Hos meg er den satt en uke for tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...