Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 når skal jeg sende den?gifter oss i nov så jeg vil ha etternavnet til gubben.
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Hadde jeg vært deg, så ville jeg sendt inn navneendringsskjemaet (oi, det var et langt ord!) på forhånd, slik at du får ditt nye etternavn på vielsesattesten! Send skjemaet og skriv på at endringen skal gjelde fra et par dager før vielsen. Send skjemaet sammen med de andre nødvendige skjemaene før bryllupet. Husk at prøvingsattesten kun er gyldig i fire måneder etter den er utstedt. - Men siden dere skal gifte dere i november, så kan du bare sende alt sammen når som helst. :-)
rødhette* Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Vi leverte inn navneendringsskjemaet sammen med egenerklæringene og forlovererklæringene. Hun dama skrev på skjemaet at det skulle gjelde fra jeg giftet meg - så vi skal få det nye navnet på vielsesattesten. Jeg vil ikke at det nye navnet skal gjelde fra et par dager FØR vielsen, som kakao skriver over, vil heller ikke at det skal gjelde fra dagen etter. Men at det skal gjelde fra nøyaktig den datoen vi gifter oss. Folkeregisteret har også sagt til meg at bekreftelsen på at jeg har nytt navn, vil være vielsesattesten. At jeg får ingen andre papirer fra dem på det.
Happy H Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 eg gjorde det samme som Rødhette skrev på papirene at navneendring var i fobindelse med bryllupt, åsså skrev eg dato for bryllupet. sendte skjema inn sammen med de andre papirene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå