Gå til innhold

Hvordan få han til å sove mer enn en halvtime??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at hun ikke vil sove mer enn en halvtime av gangen. Hun blir veldig overtrøtt og survete. Hun vil ikke ta smukk og jeg må bysse henne i søvn. Når hun først sovner tar det som sagt ikke mer enn en halvtime så er det bare å starte på nytt : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Gutten vår har vært til å stille klokken etter på sine halvtimes lurer. Og han trenger absolutt mer. Vi har fulgt råd fra elisabeth pantleys bok og begynner å knekke koden litt. Når jeg begynte å logge dagene så jeg at han var trøtt og sovnet sånn ca. 1 time før neste mating, ergo var han jo da begynt å bli sulten. Nå enten sovner han rett etter mat ellers så tar vi trilletur rett etter mat. Det ga rekord soving på 1 time og 10 minutter i dag ,-) Og det har gradvis blitt 40-45 min på de fleste lurene.

Siden du sier hun blir overtrøtt må du kanskje bli bedre til å se tegnene for trøtthet tidligere. Sovner hun kanskje bedre ved å bli kjørt i vong. Ja det kan være slitsomt å måtte gå tur for hver lur men det gir jo trim også og det er viktig for nattesøvnen at dagsøvnen er bra. Vet ikke om dette hjalp men lykke til!

Skrevet

Hun er snart tre måneder. Har prøvd å trille tur, men da våkner hun på turen. Veldig slitsomt å ha henne skrikene tilbake eller bære henne og trille vognen samtidig....

Skrevet

Alltid like kjekt å ha skrikerunge i vognen ja, alle de sympati-blikkene man får...har du bæresele? Vi bruker babybjørn og istedenfor å la ham skrike i vognen så er han kjempefornøyd med å komme opp og se. En ekstra bonus er etter en stund i selen så er han så full av inntrykk og slien at han sovner momentant når jeg legger ham ned i vognen igjen.

Før måtte vi alltid gå på tur for at han skulle sove, nektet å sove i sengen på dagtid. Men det er bare en kur for det og det er å prøve igjen og igjen og igjen. Jeg fikk ham til å sove på fanget mitt og så bar det inn i sengen. Tok to uker før han sov og ikke bare våknet igjen etter 2 minutter. Hadde han ikke vært en engel som sov fra kl 19-08 om morgenen så hadde jeg blitt litt koko av å ikke ha mer enn halvtime "fri" på dagtid. Det er jo bare tid til en dusj, eller rydde kjøkken men ikke særlig mye mer. Sover hun bra om natten?

Skrevet

Ja heldigvis for det :) Har en babybjørn bæresele så får prøve å ta med den på tur :) Jeg får som oftest lagt henne fra meg i vogna eller vogga, men som sagt tar det en halvtime.. pling våken. Noen ganger jeg klarer å bysse henne slik at hun sover en halvtime til, men de fleste gangene er det vanskelig å få henne til å sovne igjen

Skrevet

Med gutten vår er det også akkurat som Pling! Våken! Et tips i boken er nemlig at man skal se på babyen ca. 5 minutter før de pleier å våkne og så skal man bysse dem til å sove videre. Babyers sovemønster blir beskrevet som at de bruker laaang tid på å gå fra halvvåken til våken tilstand men slik er det ikke med gutten vår ihvertfall. Pling og så er det på an igjen! Bra hun sover om natten ihvertfall. Og kan takke lakenskrekken hans på dagen for at jeg tok av alle gravidekilo på noen uker, flere timers tur hver dag funker jo bra.

Skrevet

Ja her er også alle kiloene borte :) Og det blir sikkert noen ekstra kilo så lenge dette varer tenker jeg :) Er det meningen at man skal ta opp babyen mens den fremdeles sover ?

Skrevet

Vi hadde samme problemet her i huset for litt siden.... Det som fungerte på sovingen var at jeg la meg ilag med snuppa når hun var på veg til å våkne. Da fann hun roen igjen og sovnet skikkelig. Dette var heldigvis bare en fase, det gikk over etter noen uker.

Skrevet

Takk for svar. Får håpe det bare er en periode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...