Gå til innhold

Mme + grøt


LINDA***

Anbefalte innlegg

Gleder meg litt til å begynne med grøt. (om 1 mnds tid). Da skjer det liksom noe nytt:) Syns egentlig det er litt pes med amminga. Det gjør ikke vondt, men syns av og til det er så tiltak når han skal spise hver 2.time. Er ganske slitsomt å måtte ta fram puppen foran alle hele tiden.

Med grøt/mos/velling/puré så er det vel noe mindre amming? Eller...?

 

Vurderer å gå over til mme. Men det igjen er jo så mye styyr. Med koking og det å ha flasker tilgjengelig til enhver tid. Har kjøpt microsterilisator. Så det skulle vel ikke være så ille egentlig. Det er vel hva en gjør det til selv. Eneste man må være avhengig er vel å ha varme tilgjengelig... Skal jeg ut av huset har jeg flaskevarmer som kan instaleres i bil-tenner'n. Men det er jo ikke alltid jeg er i nærheten av den når jeg trenger den?

 

hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har gitt min lille mme nå i to uker fordi jeg ble smittet av henne med trøske og har hatt det så lenge, log blir ikke kvitt det. Kommer nok til å slutte å amme. Synes det var pes i begynnelsen med koking og slikt men du kommer så fort inni det. Nå går det kjempe greit! Og du har jo kjøpt sånn sterilisator i tillegg, kommer til å gå kjempebra!

 

Koker opp vann på morgenen som jeg setter i kjøleskapet til avkjøling, så koker jeg opp vann på vannkokeren når hun skal ha mat og bare blander det ut så er det klart med en gang. Skal kjøpe meg en liten termos som jeg kan ha med meg med varmt vann når vi skal ut på vift, også har jeg en flaske med kokt avkjølt vann i tillegg.

 

Synes det er digg nå å gi mme, kan spise hva jeg vil og trenger ikke "kle av meg" når jeg skal amme. Har ammet henne i nesten 3 måneder så hun har iallefall fått den viktige morsmelken i begynnelsen.

 

Gleder oss vi og til å begynne med mos også, har gått så bra med alt det andre så håper det går bra med det også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg óg vurderer å gå over til mme. Det er litt pes med puppinga. Men praktisk da! Man har jo alltid med seg maten!

 

Har ikke helt bestemt meg enda jeg da men. Kan jo kanskje trappe litt ned. Bare amme på dagen eller noe? Og gi mme de gangene han ber om det fra kl17 og frem til frokost eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...