Gjest Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Sukk.. Jeg har vel fått som fortjent. Hadde en snill liten gutt, som lå velvillig på gulvet og lekte for seg selv.. Uten de store protestene, bortsett fra når det ble alt for lenge da.. NÅ derimot har han funnet ut at han vil SITTE hele tiden. Og da snakker vi ikke i vippestolen, sånn som han pleier å gjøre innimellom. Han vil sitte på egenhånd... Og får han det ikke til så protesterer han høylytt. (Noe lykkebarn fikk høre når hun ringte i dag) Han har begynt å sette seg opp selv når han sitter i vippestolen, om ikke vinkelen er for bratt, og når han sitter på fanget eller i sofaen sammen med oss, så setter han seg opp selv.. Er ikke ryggen hans for svak til dette da? Kan det skade ham om han fortsetter? - Vil jeg aldri kunne la ham ligge på gulvet alene lenger? Heldigvis hjelper det litt å legge ham over på magen, men det er ikke så lenge av gangen.. - Han vil så gjerne SE mer..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Har du noen gang sett Mia gjøre sin banan-øvelse? Det var omtrent sånn det begynte ;-) Hun også vil bare opp, og sånn er det bare. Hun har stått i fanget siden hun var knappe 3 mnd og siden hun fikk smaken på det er det ingen vei ned. Tror ikke det er skadelig, jeg spurte HS i sin tid og de sa at barnet kjenner sine fysiske begrensninger. De sier ifra om de ikke orker. Mia vil bli dratt opp etter hendene, først sittende og så trenger hun bare litt balansehjelp til å komme seg opp på beina. Hun er ei sterk lita sak, og det er moro men unektelig litt slitsomt. Jeg tror du trygt kan la Matteo få utforske verden fra en annen vinkel. Han er nok en sterk liten gutt han også :-)
Rødtopp75 og to små Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Sånn er det ofte med Josefine også. Det mest frustrerende er når hun vil reise seg opp fra bilstolen og hun ikke får det til pga selene. Da blir hun sinna da! Ellers er det ikke sjelden hun vil reise seg fra vippestolen eller hvis hun ligger. Vi får nok bare akseptere at de små vokser og vil utforske stadig mer av verden
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Camilla er akkurat på samme måten. Så lenge hun selv setter seg opp (i fanget) og fint kan lene seg tilbake for å hvile så tror jeg ikke det er noe problem :-) De kjenner best selv om de er sterke nok tror jeg :-)
måken og vesla Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Har begynt her også. Hun gjør situps når hun ligger i fanget etter amming. Når hun ligger på ryggen på gulvet varierer det mellom situps (banan) og en variant hvor hun har hodet i gulvet og løfter magen. Vi har nettopp introdusert vippestol - og foreløpig er det en suksess. Det er feks kjempeunderholdende å sitte der å se på at jeg lager middag. Hun liker ikke å ligge like lenge alene i babygymmen nå, vil absolutt være i samme rom som meg.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og hjelpe ham som best jeg kan. En dag sitter han på egenhånd, og det skal han få lov til! Situps kjenner jeg til, men jeg så Mia sine på treffet sist, og Matteo sine situps kan ikke sammenlignes. - HUN har kraftige magemuskler! He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå