Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Som dere ser, så har vi prøvd i et år nå uten hell. Vi har ei lita jente på 14 mnd fra før, så jeg har forstått det sånn at da er det ikke så lett å få en utredning. Stemmer dette??
Fruen i huset Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg fikk gyn.utredning etter å ha prøvd i bare 6 mnd, men det var ikke bare derfor jeg skulle til gyn, da Begynte du å prøve når jenta di bare var 2 mnd?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg var hos legen ifbm noe annet da vi hadde prøvd i ca 10mnd og ymta da frempå om frustrasjon over prøvingen denne gangen (satt på 3. forsøk sist). Han sa da at når det nærmet seg 12mnd så skulle jeg ta kontakt igjen, og det gjorde jeg. Snakket da litt om hva som hadde skjedd siste året, og jeg fikk henvisning til gynekolog. Var hos gynekologen 14-15mnd etter prøvestart. Vi begynte å prøve da snupp var 10mnd, og var da hos legen rett før hun fylte 2. Legen vår nevnte ikke noe om "problem" med å få utredning siden vi har ei fra før, selv om både han og gynekologen begge sa at de ikke skjønte hva en evt grunn skulle være, og begge trodde at det i så fall ikke var noe alvorlig fatt. 1 år pleier vel å være "lovlig" å be om utredning når alt er tilsynelatende normalt - tidligere hvis syklusene er helt bananas, eller man har diagnoser som tilsier at man trenger hjelp. I vårt tilfelle har første del av utredningen vist at det ikke er noe galt med noen av oss, men skal snart få sjekket eggledere i tilfelle det er problemer der )
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 6. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2007 Ok, takk for svar. Da får jeg se om jeg ikke kontakter legen etter hvert hvis det ikke skjer noe snart. Og ja, vi begynte å prøve igjen etter bare 2 mnd. Vi vil ha to tette. Det tok 10 mnd før vi fikk det til med vesla, så vi regna med at det ville ta litt tid denne gangen og, noe vi fikk temmelig rett i..! Men hadde spira sitti med en gang, så hadde det vært helt greit og. Noe spesielt med det liksom? Noen vil ha barn veldig tett, andre ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå