Gå til innhold

Kan noen se hit litt ang grøt 4 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd og jeg har gitt henne grøt siden hun var 4 mnd. Hun har sovet dårligere og dårligere til mer grøt hun har fått føler jeg. Begynte med en teskje og har økt veldig gradvis. Siste 4-5 dagene har hun spist hele porsjonen med 3 teskjeer, og det er spesielt disse nettene hun har sovt dårligst. Hun får grøten ca 2 timer før hun legger seg. I kveld tenkte jeg at jeg ikke skulle gi henne grøt for å se, og jeg merker allerede bedring. Hun ligger helt rolig og sover, mens hun i går kavet veldig og lå veldig urolig. Våknet 4-5 ganger før hun endelig sovnet skikkelig i 23 tiden, men våknet halv 5 og ville ikke roe seg igjen.

Kan det vere grøten som har gjort at hun har vært så urolig? Både moren min og svigermor sier at det kan umulig vere grøten. Kan det bare vere tilfeldig altså?

Hvis hun er helt rolig i hele natt tenkte jeg å kanskje heller gi henne grøt til lunsj eller frokost. Noen andre som gjør det istedenfor å gi om kvelden? Og så tenkte jeg å kanskje prøve å gi henne om kvelden igjen når magen hennes er blitt litt mer vant med fast føde...

Lurte vel egentlig ikke på så mye, men måtte bare lufte tankene mine litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. det hjelper å lufte tankene sine, så kan man resonere litt underveis og vips ser man en løsning... Det virker jo veldig som om det er grøten hun blir urolig av, jeg ville tatt en pause og kanskje heller prøvd litt andre typer etterhvert tror jeg. Hvis hun ikke går dårlig opp i vekt er det jo ikke noe vits i å stresse med å gi grøt.

Skrevet

Jeg har overhodet ingen fasit, MEN - jeg har hørt at noen gir sine små grøt til lunsj i starten pga søvnen. Så det ville jeg nok prøvd da, ja :-) Lykke til!

Skrevet

Joda, hun her går opp i vekt!! Stor og flott jente! Problemet var at jeg ikke fikk henne mett om kvelden. Jeg ammet og ammet og fikk en emr og mer overtrøtt baby som til slutt hverken ville spsie eller sove. Så derfor tenkte jeg at grøt må jo vere løsningen... Joda hun sovnet hun, og vart ikke overtrøtt så selve leggingen gikk mye bedre. Men ikke natta... I kveld ga jeg heller en flaske med pumpemelk og nan (100ml) og hun sloknet som en stein! Men så heter det seg jo det at en heller skal gi grøt fremfor mme som tillegg når de er over 4 mnd. Mener å ha lest det... Ikke lett å bli klok på hva som er det riktige å gjøre med disse småttisene :)

Skrevet

Hei..

Sånn hadde sønnen min det også..trodde han skulle sove mye bedre etter gråtmåltidet om kvelden , men sånn ble det ikke..Virket som om det ble litt for tung for magen hans så jeg bare droppen det og ga det heller til lunsj..funker mye bedre..Han sover hele natten og han for morsmelkerstatning. Han er 7 mnd nå og jeg har ikke prøvd igjen å gi han grøt om kvelden, men han spiser en god porsjon til lunsj og til middag, han nekter middag..kjedelig, men men. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet til hun ble større..spiller jo ingen roller når hun får grøtmåltidet. Mye viktigere at både hun og dere får en godnattssøvn..

Skrevet

Jeg gir grøt på formiddagen, når det passer med hensyn til pupp først og soving. Hun er 6 mnd og har fått grøt i ca 2 uker nå. Det er bare tull at det skal hjelpe på nattesøvnen med grøt til kvelds, iallefall hjelper det ikke for alle.

Men babyen min har blitt fullammet til nå og hun har omtrent sovet natten igjennom siden hun var 5 uker gammel, derfor har jeg ikke stresset med grøt til kvelds.

Skrevet

Har også tenkt at det har vært altfor tungt for magen hennes. Når jeg har lagt meg hører jeg at det romler og romsterer vedlig i magen hennes. Den jobber på høygir!! Og når jeg tar henne opp om morgenen promper hun kjempemasse. I dag våknet hun halv 4 og nektet å sove mer før halv 7... Gankse trøtt ja! Må legge meg snart og krysser alt jeg har for at hun sover lenger i natt...

Skrevet

Jenta mi får grøt:

kl. 09.00 og 16.00..

Sover som en stein hele natta.. Hun er 4 måneder, men så har jeg gitt grøt i en måned.

Begynte å gi på kvelden men hun blei så urolig ved legge tid..

legger seg kl. 19.00 da forresten...

Skrevet

Her tok det ca en mnd tid før det hele gikk seg til. Jeg ga etterhvert litt risgrøt i en flaske mme til kvelden istedet for ren grøt, så fikk hun grøt til lunsj. Etter ca en mnd, sov hun hele natten igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...