Gå til innhold

Gjester til middag og gjester til kaffe: enig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss neste år, og har bestemt at vi ikke ønsker kaffegjester. Det blir liksom å dele de inn i A og B gjester. Vi tar alle i bryllupet med på enkel servering (stort tapaskoldtbord) og fest, slik at vi har råd til å ha alle med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel.. Det er jo deres valg det..

 

Var det noe spm her egentlig...?

Skrevet

vi ber alle til middag og kaffe samtidig......så vi skal heller ikke ha kaffegjester som kommer sent...enten får man be alle til bryllup eller ingen er nå min mening!

de som kommer bare til kaffen må føle seg mindre vært på en måte at de ikke er bedt til middag også......

Skrevet

Syns det hørtes ut som en veldig god måte å gjøre det på HI :) Jeg er ikke noe fan av kaffegjester, så sant det ikke er nesten like mange som kommer til kaffen og det er et klart skille der med hvem som er inviter til hva...

Skrevet

vi har også valgt å be alle til middagen og festen. har kuttet ut søskenbarn da ettersom de var så mange.

Skrevet

vi har ikke råd til å ha 80 gjester til middag, og vi vil heller at alle skal få være med på denne dagen, isted for å kutte ut noen, så vi har familie og forlovere til middag og venner til kaffe..

veit det er mange som synes det er teit, og kall det gjerne A og B gjester, men aksepter at andre faktisk prioritere annerledes!

gidder ikke bruke 150 tusen for noe som er borte på en dag, det er unødvendig i mine øyne..

 

Skrevet

Skulle jeg giftet meg tradisjonelt hjemme, ville jeg hatt alle til både middag og kaffe. MEN jeg skjønner godt de som ikke gjør det, som velger å kun ha nærmeste familie og forlovere til middag, og så ha alle venner og resten av slekta til kaffen. Det blir jo ikke A- og B-gjester, da. Bør da ikke føle seg mindreverdig fordi man ikke er til middagen, når det er bare foreldre, søsken og forlovere til middagen.

MEN (igjen), hvis man ser at brudeparet har flere venner til middag, og man selv kun er bedt til kaffen, kan man vel fort tenke sånn. "Ok, jeg er ikke god nok venninne til å bli bedt til kaffen, men det er tydeligvis Kari og Trine." Dog, man vet vel selv hvor gode venner man er av brudeparet, og dermed bør man vel ikke bli overraska...

Skrevet

vi ville også invitere alle gjestene til middag..

 

men da festen ikkje kunne holdes der vi ønsket, fant vi ikkje lokale som var stort nok til å invitere alle.

 

vi har en stor familie og måtte velge

 

de kommer 76til middag, det er det maks vi kan dekke til. så kommer 14stykker til kaffe.

dette kunne vi gjøre fordi vi da kan ta i bruk et ekstra rom ved siden av lokalet. gjør ikke noe om gjestene sitter litt spredt etter middagen føler vi.

 

har invitert søskenbarn til kaffe. dette fordi vi møtes maks 1 gang i året. ingen blir skuffet over å komme til kaffe alle e bare så kjempe glade for å bli invitert.

så herføler hvertfall ingen seg annerangs gjester..

har heller aldri eg gjort selv om eg kom til kaffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...