Gå til innhold

Hva blir man spurt om i disse samtalene for å bli godkjent??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vel så smått begynt å vurdere adopsjon, og jeg er kjempenyskjerrig på hva de ser etter hos adoptivforeldrene. Jeg har lest at man ikke skal være for overvektig - hvor går grensen?? Min bim er på ca 35++

 

vil noen fortelle litt??

 

Jeg velger å være anonym nå, siden det er så nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg må bare si du må ta kontakt med de 3 adopsjonsbyråene vi har i norge. InorAdopt. Verdensbarn og Adopsjonsforum nå som dere vurderer adopsjon. Få tillsendt infopakke å ta deg til rette i sofaen med å starte å lese!! Der står infoen om hva vært enkelt land også krever.. Kan også lese på internett sidene demmers. Men jeg annbefaler papirværsjonen også;)

Ang overvekt vet jeg kun at bmi en ikke skal være over 40 på adopsjon fra Kina. for der har det kommet nye regler som er strenge angående dette.

Regner med at det du spørr om ang samtaler er samtalene med barnevernet? der spørr de i korte trekk om hva grunn til at du/dere ønsker å adopter, hvorfor ikke prøverør- evt færdig med prossessen, økonomi, oppvekst, forhold, partneren osv.. Kan sitte her å skrive til jeg blir lilla.. men ta også en titt inne på bufetat.no under adopsjon.

 

Ble langt dette men bare spørr i veg om det er mere du lurer på. selv skal vi adoptere fra Kina. og er i vente!!! prosses har lid 18.01.07 så det blir vel et år eller 56789 til å vente;)

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg mottok min første infopakke fra adopsjonsbyrå i dag. Masse lesestoff - gleder meg til å bli kjent med alt dette, og ikke minst til å bli mamma - for det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å få egne barn? Prøverør? Hvis dere har det så kommer BV til å spørre masse om dette. Hvordan dere har taklet at du ikke har blitt gravid og hva dere har gjort for å bearbeide sorgen. Når adopsjonsprosessen starter har dere ikke lov til å fortsette med prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg lurer på om man kan få adoptere hvis en av partene har hatt depresjon, eller det er psykisk sykdom hos en av partenes foreldre?

 

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...