Gå til innhold

...farlig å ligge på siden og sove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har problemer med å få lille snuppa vår på to uker til å sovne i egen seng. Lurer på om det er fordi hun best liker å ligge på siden og sove mens jeg, etter strenge råd fra sykehus og helsestasjon, legger henne på ryggen? Hun våkner omtrent alltid da.. Slitsomt! Har noen erfaring med sidesoving? Er jo redd for krybbedødrisiko osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte om dette når jeg lå på sykehuset for da lå jeg i sengen og ammet hele tiden og trodde at jeg måtte legge han på ryggen med en gang han var ferdig,men de sa det var ok at han lå på siden.

Skrevet

Småen sov også best på siden en periode. Men jeg torde ikke ha han på siden. Han tippet jo over på magen etter en stund..

Skrevet

her har snuppa sovet på siden helt fra hun ble født eller ville hun ikke sove. passet bare på at dynen støttet godt opp slik at hun ikke fikk rullet seg over på magen

Skrevet

hmmja, det er det jeg er redd for også....

Skrevet

Jenta vår er snart 5 mnd og MÅ ligge på siden ellers sovner hun ikke. Hun har bestandig nektet å sove hvis hun blir lagt på ryggen, men så fort at hun blir lagt på siden sover hun som en stein. Så vi har lukket ørene for dette sov på ryggen-snakket og har siden hun var få dager gammel latt henne ligge på siden. Det vi har passet på er at hun har vært godt oppstøttet så hun ikke har rullet over på magen, det har ikke vært noe problem for oss...

Skrevet

...hvordan støtter dere opp, da? med dyna? jeg har lagt merke til at hun (kanskje= ligger støere når begge armene er foran kroppen. kanskje ikke så lett å rulle på magen da???

Skrevet

Her har vi også en sideligger. Opplever også at babyen ligger stødigere når begge armene er foran kroppen.

Skrevet

Alle mine 4 har sovet på siden. For noen år siden var det faktisk sånn at barna SKULLE ligge på siden. Pga.krybbedød. Er vanskelig å følge med på alt som ekspertane finner på..En dag sånn, en annen helt motsatt!!

Skrevet

Nei det er ikke farlig. På intensivavdelingen på sykehuset la de lillegutt på siden slik at han skulle fordøye maten best mulig. Så den første uken sov han på siden. Jeg legger han på ryggen om kvelden, men ofte snur han seg selv over på siden i løpet av natten.

Skrevet

Frøkna vår legger seg på siden selv i løpet av natten selv om vi legger henne på ryggen. I vogna ligger hun fint på ryggen, men i kurven vil hun helst ligge på siden.

Vi har lagt et helseteppe som et slags rede slik at hun ligger stødig selv om hun snur seg på siden. Vi orker ikke stå opp hver time heller for å sjekke om hun ligger på ryggen.

Gutten ligger greit på ryggen både i vogn og kurv, så tror dette er individuelle preferanser...

Tvillingene er forresten 3 uker gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...