Miniheksa Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Tenkte jeg kunne spørre her inne hos dere som har født om noen av dere har noen kjennskap til praksis omkring igangsetting på Bærum Sykehus. Har hørt rykter om at de praktiserer opp til 3 uker før de setter i gang.... Blir engstelig når jeg hører slikt - har jobbbet så hart for denne babyen - og er red noe skal skje med den "helt på tampen"...
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 jeg gikk 7 dager over. ble ikke satt igang, men ble lagt inn fordi jeg ikke sov den uken jeg gikk over og var alene.. og da startet fødselen, fikk beskjed at de kom til å sette igang 2 uker over termin om ingenting skjedde før det.. hva med å ringe de å snakke med de, forklare redselen din. jeg har erfaring med at de er gode til å ta våres redsler alvorlig..
Piipii Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Ånei ikke si det a??????? Jeg var hos legen på torsdag og han sa at man ikke skal gå over to uker. Så hvis ikke babyen hadde kommet innen torsdag skulle han ringe bærum for å avtale igangsetting for meg. Men da er det kansje ikke han som betemmer det da?????
FrøkenSprøken Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Ei jeg kjenner fødte på Bærum sykehus, og hun ble igangsatt FØR termin, fordi hun hadde fødselsangst, og bare ville bli færdig med det. Så tror de er ganske flinke til å ta hensyn til hva den gravide føler og sier. Lykke til!
Miniheksa Skrevet 5. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2007 Takk! Da tror jeg at jeg legger bort den engstelsen for nå... Hadde tenkt til å stille alle disse spørsmålene på journalskrivingen - men BS avlyste journalskrivingen min pga. ferieavvikling....
Gjest Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 men du får vel en ny time? alle må jo skrive journal..
Miniheksa Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 På BS har de drevet med journalskriving før fødselen (er visst ikke så vanlig ved andre sykehus). På journalskrivingen kan man spørre om det man lurer på, komme med ønsker for fødselen osv. Det var en av grunnene til at jeg valgt BS. Men på grunn av sommerferien blir det ikke journalskriving på meg - de har ikke kapasitet...
Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 oi, trodde det var vanlig jeg gjorde jo det jeg og, og fikk hjelp til å skrive ønske brevet mitt også.. så synd at du ikke fikk det da, men hva med å ta en telefon og høre om de ikke har en mulighet allikevel nå etter ferien?
mamma-til-2-jenter Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Nå skremmer jeg deg vel men siden du spør... Jeg fødte begge mine barn på BS. Første gang startet fødselen 11dager over termin... Andre gang startet ikke fødselen. 2 uker over termin skulle jeg til overtidskontroll, og hadde pakka bagen, fordi jeg regnet med å bli lagt inn for igangsetting. Men den gang ei... Jeg fikk beskjed om at jeg i værste fall måtte gå enda ei uke til. Det var et skikkelig slag i ansiktet for meg. 19 dager over termin, fikk jeg grini meg til å legges inn for igangsetting. Men hadde jeg ikke masa sjøl, så hadde de ikke gjort noe da heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå