Tommage♀♂ Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Her er det nok mest han. Vi har hver vår bil, men siden han kan bil og bare kan kjøre bil (jaja, kan jo skifte dekk og fylle på olje/vann da) så er det han som bestemmer mest. Altså; jeg har fri råderett, men om han sier at den skal på service så kan ikke jeg nekte=p Og skal vi noe sammen er det alltid han som kjører! Ikke bare fordi han bestemmer at han skal kjøre, men fordi han er 199cm og det står et bakovervendt bilsete bak passasjersetet... Men før det kom var det nok han som pleide å kjøre også. Til mitt forsvar er det alltid han som kjører sammen med kamerater også, for han liker rett og slett å ha styringen.
fox`y Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 æ som bestemme over bila for d e mi bil rett å slett,kjøpt den før vi blei ilag... han får kjør den ja for æ like ikke kjør bil.kjøre kunn bil når han e på sjøen:O) service å sånn tar vi begge 2 ansvar for..
Diva Muffin Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Det er nok han. Fordi det er hans bil som han betaler. Jeg vil ikke ha lappen en gang
Gjest Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Vi har to biler, og vil vel si at vi har lik råderett over de begge to.... Når vi skal noe alle sammen så bytter vi på hvem som kjører... kommer an på hvem som er mest lei... (vi pendler til jobb skjønner du...hehe)
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Vi bestemmer over hver vår bil. Det erhan som styrer med service, oljeskift osv. Jeg gir beskjed om noe er galt. Må stort sett mase hver gang det skal skiftes dekk for å få det gjort innen fristen. Gjør det ikke selv.
Learning to fly Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Bestemme ove rbilen? Her kjører vi det som må, og jeg bestiller service når det er aktuelt. Vi liker att bilen alltid er i tipp topp stand og er enig omm att alt skal fikses på merkeverkstedet. Han har pga jobben ikke tid å mekke, så derfor går det endel tusen på service og vedlikehold. Det er bare slik det er, ingen som bestemmer liksom. Men siden mercen er familiebilen, så er det jet som har den. Han kjørte før en liten fiat. Men har nå fått seg en litt tøff firmabil, så han er ikke lenger "sur" for att han "aldri" får ha Mercen
2blå og ?? i magen Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Her har vi nok lik råderett over bilen ..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Ingen som "bestemmer" over bilen =P Men det er han som ordner verksted/service-ting og sånn fordi han har peiling på det. Jeg kan det viktigste: skifte dekk, fylle på olje, vann og spylerveske =) Vi bytter på å kjøre, han litt mer enn meg fordi jeg liker å kikke på alt mulig, hehe! Når vi skal bytte bil får han styre på som han vil, jeg blander meg bare om jeg synes prisen eller typen bil er helt tullete! Ellers så pleier jeg og lille å støvsuge og vaske bilen innvendig, mens gubben er (veldig?!?!!!!) gla i å vaske den uttapå =P Jeg bruker bilen mest, han tar buss til jobb hver dag omtrent.
mayaya Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 jeg :-) miiin bil :-) han får kjøre den da :-p
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Bestemmer? Ser det ikke helt på den måten ;o) Ja, han fikser alt som er galt, det er han som vasker dem (i 99% av tilfellene) og han som gjør grovarbeidet når vi skal kjøpe. Men jeg har absolutt medbestemmelsesrett - jeg nekter enkelte "justeringer" på bilen hvis jeg føler det ikke er livsnødvendig (for bilen og sikkerheten) hvis jeg føler vi ikke har råd, og kan samtidig be om å få gjort enkelte ting som jeg føler bør gjøres (gubben har seff samme veto som meg på sånne ting). Og skal vi lange turer deler vi på kjøringa. Vi har også hatt bakovervendt sete bak passasjersetet, men takler ikke gubbens lange bein det (han er 190) så har han satt seg bak meg (jeg er kort og har setet så langt frem det kommer). Har stor bil, da, så han sitter ikke trangt. Så her vil jeg si det er rimelig jevnt. Kan jo si at når det gjelder husarbeid gjør nok jeg en større andel enn ham, men han bestemmer likevel nesten like mye. Interiør bryr ham ikke så veldig, men han har veto ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå