Gå til innhold

Sitte i sportsvogn? litt over 6mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda bagen i vogna og hun trives i den, men hun sover ikke så lenge av gangen alltid når vi er ute å triller.Da blir det ofte kjedelig etter en stund.Lurer på å bytte til sportsvogndelen. Er det ok om hun får sitte litt (på nederste stille)? hva gjør dere?

Hun sitter som en prest i høystol når hun får grøt (1 gang daglig), broren fikk ikke sitte i høystol før han var 7mnd, men jeg husker ikke når han fikk sitte litt i sportsvognen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er nå 4,5 mnd og helssøster påstår hardnakket att det ikke gjør noe om de sitter på rumpen så lenge de ikke faller. Bare de ikke blir mer enn en halv time i slengen. Men så må man vel venne de litt sakte til det også. Dvs ikke flere halvtimer hver dag..Men jeg er nå mer forsiktig enn som så. Så lenge han er fornøyd med å ligge, så gjør jeg det. Men har blitt mindre streng etter hun fortalte meg dette.

Jeg har forsesten en veldig erfaren og grei helsesøster, som jeg gjenre kan ringe til utenom de vanlige kontrollene.

Skrevet

Vi byttet til sportsdelen idag, lillesnupp er snart 5 mnd... Hun klikket fullstendig når hun kom nedi bagen, og alt som hjalp var å få henne opp. Slitsomt i lengden...

Men jeg har den i liggende stilling, så hun ligger fortsatt. Men ser mye mer fordi det ikke er like "tett" som i bagen :o)

Skrevet

Jenta mi har fått lov å sitte i sportsvogna siden hun var 4 mnd. Hun lå/satt på hakk nr 2, altså ikke helt rett opp og ned. Hun sitter alene på gulvet 5 mnd gammel. Tror ikke det har noe å si for de ungene som er sterke i ryggen, tror det er verre med de som er skikkelig gelé, om du skjønner hva jeg mener.

Skrevet

mange helsesøstre som sier at de gjerne kan sitte, men spør man fysioterapeuter får man helt andre svar!! Ikke sitte før de setter seg opp selv. Om de virker sterke i ryggen er det ikke sikkert hoftene er modne nok til å være i en slik stilling. Hadde ventet til de satte seg opp selv i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...