Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hvordan gå fram når man skal søke bhg-plass,og når er det man søker?Og om jeg vil ha en spesiell bhg,kan jeg på en måte velge det da? Og ang dagmamma,går det an å få en dagmamma som er fleksibel,tro?Jeg jobber ulikt hver uke,og jeg vet ikke så veldig langt fram i tid når jeg skal jobbe.Og jeg jobber endel kveld også,så går det an å ha en dagmamma som kommer hjem til meg og sitter der? Kanskje dumme spm,men jeg lurer,jeg:)Og dette var jo ikke noe jeg skulle måtte tenke på riktig ennå...
Gjest -<<- Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Akkurat hvordan man går frem varierer fra kommune til kommune ved barnehagesøking. En dagmamma kan gjøre alt det du ønsker, bare du er villig til å betale hva det koster. De fleste ønsker mer penger for å jobbe på kveldstid enn på dagtid, de fleste ønsker mer penger for å ta seg av ditt ene barn dersom det er på en slik tid at de ikke kan ha flere dagbarn osv.
imsdal med julesmak Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 De fleste barnehager har ett hovedopptak og det er vanligvis 1 mars. Noen kommuner har også inntak ved årsskiftet. Når og hvordan du søker finner du på hjemmesiden til kommunen din. Du velger barnehager i en prioritert liste over hvor du ønsker at barnet ditt skal gå. Det er sikkert mulig å finne en fleksibel dagmamma hvis du er villig å betale for det. Men jeg vil tro at de fleste dagmammaer er noe skeptisk til en slik type ordning. Du kan jo eventuelt søke etter en student el.l. Eventuelt ha aupair eller praktikant.
mamma-til-2-jenter Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Gå inn på kommunens nettsider, så finner du nok søknadsskjema der. Hovedopptaket pleier å være tidlig på våren. Er det for lite barnehageplasser, får du nok ikke plass før tidligst neste år, men det lønner seg å søke med en gang. Det går an å få dagmammaer som er fleksible. Mange dagmammaer er fleksible, det må de være for å få jobb. Men jeg tror det kan være vanskelig å få en som jobber "turnus". De passer gjerne flere barn samtidig, ellers blir det jo veldig dårlig betalt. Vi løste det med at vi hadde dagmamma på dagen, og fikk noen vi kjente til å passe barna de kveldene vi jobber. Snakke med arb.giver, og prøve å få mindre seinvakter, er jo også en mulighet. Jobbe redusert stilling (perm. fra seinvaktene) er en annen mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå