Catth Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 og det verste med det: jeg har blitt en masekjerring! Hadde liksom sagt til meg selv at jeg aldri skulle bli det.. Tok ei stund før jeg i det hele tatt turte å gi uttrykk for babydrømmene mine.. ville jo ikke skremme ham/ta ting for gitt.. Men så begynte jeg å hinte.. hint, hint... litt mer og mer.. og så ble jeg modigere.. tok det opp som et tema. Uten å helt få den responsen jeg ønsket, ja. Mer hinting... "se på meg, se hva jeg drømmer om.. dette er SÅ viktig for meg"... Og det å føle at han bare blir oppgitt, dette har han hørt før... gjør at jeg hinter og maser og maser... uff, uff!! Synd at jeg føler at han ikke vil snakke om det engang, selv DET er visst litt ubehagelig. Skal prøve å la være å mase, han må jo ha tatt hintet;) (selv om det visst ikke har sklidd helt inn). Skulle ønske vi kunne diskutere NÅR vi kunne få barn... så jeg har noe å se frem til og kan slutte å dagdrømme sånn kanskje.... Noen som kjenner seg igjen?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hei! Tror tiden er moden for å slutte å hinte, og ta en seriøs prat dere dere finner ut når dere skal begynne å prøve. Jeg syntes ikke det er urimnlig at du spør han om han vil ha barn med deg i fremtiden og når dere skal begynne å prøve. Det er jo spørsmål som du trenger svar på! Og du må forklare til han hvor viktig dette er for deg, og han må skjønne omfanget av viktigheten av det. Pass på at dere kommer til en enighet som fungerer for begge, dette er ikke et spørsmål hvor en kan inngå kompromiss. Jeg er ikke den som tar hint selv, så kanskje du gjør han en tjeneste med å få luftet ut dette? Og da slipper han å føle at du maser på han også! Masse lykke til!
Catth Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 Thanks.... jeg har spurt ham om når han kunne tenke seg barn, slik at vi liksom kunne møtes litt "på midten".. eller noe.. Iallfall ta hensyn til begges hensyn på en måte. Han sa han ikke visste, og har ikke hørt noe siden. (hmm 1-2 mnd siden). Synes det er vanskelig å ta det opp seriøst, han åler seg liksom litt unna.. så da blir det mer hinting og sånt.. hehe... jeg tenker på barn sikkert 10 ganger daglig (dvs ganske konstant) og sliter fælt med å ikke gi uttrykk for følelsene mine... (mammakjærlighten er er sterk allerede nå.... det er et godt tegn..) Hva menes med pp som skriver her inne forresten? Er ny her inne og henger ikke alltid helt med..
Gjest Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Jeg mener ikke å være frekk, men det virker ikke som om du har stilt de riktige spørsmålene! Du har tatt det opp flere ganger, men du har fremdeles ikke fått noen konkrete svar eller blitt klokere. Jeg tror du må bare skyve din frykt til side, så stille de harde spørsmålene. Hvis jeg var deg ville jeg spurt 1. "Ønsker du barn i fremtiden, og i så fall med meg" 2: "Når ønsker du barn" 3: "Er det noe jeg/vi kan gjøre for at du skal få mer lyst på barn?" Hvis jeg var deg, ville jeg hatt svar på de spørsmålene. Og fortalt han hvor viktig dette var for deg. Jeg fant ut at min samboer var veldig redd for at forholdet ikke skulle vare, at det var det som skremte han mest. Kanskje det er det som skaper frykt hos mange menn? De vil jo miste barnet om forholdet ryker... Pp står for prøveperiode. Så første gangen en har sex uten å bruke prevensjon er 1 pp, så når/hvis en får mensen igjen, går en over i 2 pp. IKM er den dagen en skal ha mensen (men håper den ikke kommer) Ikke Kommende Mens, tror jeg det står for.. Så jeg har IKM den 25. august, får jeg mensen da, går jeg over i 10pp.. Håper ikke det da! Lykke til!! Håper du tør å ta deg en skikkelig givende prat med han!
jenta fra havet Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Elisabeth '77: Jeg tror du har veldig rett i det der med å stille frykten til side og tørre å stille de vanskelige spørsmålene... Fikk liksom et godt svar der jeg å.. tror jeg har det ganske mye som deg, Catth... *forsøker å mote seg opp*
Shauri Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Kjenner meg veldig igjen! Men sambo overrasket meg når vi var på tur for noen uker siden. Besøkte noen som hadde en jente på 6 uker, og moren spurte oss om vi hadde tenkt på barn. Da svarte min kjære sambo: "Hun der er pokker meg så verpesyk. Men det vil være helt naturlig å få barn etter hvert som vi er kommet inn i huset" Hadde ikke peiling på at han visste at jeg var verpesyk! Hehe.. og etter den uttalelsen har jeg bare blitt verre. Han vet at jeg er inne på allslags babyforum osv. Så tror nok disse gutta vet mer om oss enn vi tror selv de gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå