Gå til innhold

Hvordan lager man omelett??hehe:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

aldri gjort dette..men fikk plutselig lyst på:) har egg og skinke og sånn jeg kan ha i...men rører jeg det sammen? skal panna være varm?? bruke lokk?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 pers: 2 egg, 2 ss vann, en liten klype salt. rør sammen og stek i varm panne. Trekk røren inn mot midten hele tiden. Ha på skinke og evnt ost og krydder mot slutten. :-)

Skrevet

Veldig godt å blande inn melk istedet for vann:-)

Skrevet

2 pers: 2 egg, salt pepper, 5 ss. h-melk litt parmesan ost til å drysse over event. ca en båt hakket løk

3 ss mat olje.

framgangsmåte: pisk egg, melk salt og pepper sammen.

bruk nonsticky steke -panne.

varm oljen litt, hell røret over sett på lokken. ca. 150 grader.

etter 2 mminutter dryss parmesan ost og løk over.

vent 2 min. bredt den ene siden over den andre, en halv månes form liksom.

Pass på å ikke over steke, det skal være litt våt inni.

Det er ulike måter å lage det på. Prøv denne måten og;)

server med nybakt brød eller toast, namy;)

Skrevet

Og nå fikk jeg lyst på omelett! Men eggene gikk ut på dato for tre dager siden.. Er nok litt pysete men tar ikke sjansen på dem..

Skrevet

takk! jeg lagde ut fra den første oppskriften. men byttet ut vann med melk. og lagde toast til som det sto i den siste. ble bra:) men den ble litt brent nedi. så noe feil må jeg ha gjort!

Skrevet

Du må bevege på røren hele tiden, ellers svir den seg. Hilsen meg som skal kjøpe nye egg i morgen tidlig!

Skrevet

God ide, ta aldri sjans på egg, men du kunne jo sett hvordan det ser ut inne. Er det klart eggehvite med en fin og klar egge plomme er det kanskje ikke så farlig. Når innholde er blandet og blodig derimot ville jeg kastet dem med det samme;)

Skrevet

Kokte egg tidligere i sommer og de var ikke gått ut på dato. Og egget jeg fikk smakte råtten fisk!!! Fysj!!!!!!!!!! Og på toppen av det hele, så var det på bursdagen min.... Er i alle fall blitt skikkelig eggepyse etter det... Hadde sikkert klart å lage innbilt fiskesmak i hodet mitt hvis jeg smakte på dem... skrekk og gru!

Skrevet

Det er utrolig godt å røre inn gressløk i omeletten.. Det gjorde vi når jeg jobbet på kjøkkenet på et hotell.. veldig populært :)

Også godt å steke litt pølser i små biter, løk og stekte potetbåter.. namnam..:)

Skrevet

herregud!! Du må lage innlegg om alt og ingenting du?

Skrevet

hysj på deg anonym!!!

Hvis du trenger andre oppskrifter som er egg-relaterte er prior.no er fin fin side. mye brukt her i huset!

Skrevet

er det ikke lov til å spør om ting her inne???syns det er dårlig gjort av deg anonym...som kritiserer og legger inn stygge innlegg på det jeg legger inn her på bim!

Skrevet

Kjære Tonje

Glem anonym!

For å sjekke om et egg er gammelt eller ikke lærte jeg et flott triks:

Fyll et glass med vann, slipp egget oppi: Synker det til bunns er det ferskt, flyter det til topps er det gammelt - ligger det og svever midt i glasset kan du fortsatt spise det. Funker som en drøm!!

:-) klem klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...