Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg barn! Det føles så sterkt i meg, det viktigste som finnes er liksom å få barn.. Føles som jeg er klar, og i og med at jeg snart er 27 så vet jeg jo at jeg faktisk er FORBI den aller beste alderen for å føde sin førstefødte..

Men som dere så får jeg ikke samboeren med på dette... Han er 31, og enda ikke klar. Vi har vært sammen i 6 år. Han sier det er skummelt.. og så kommer han med en veldig sårende og for meg umoden kommentar: Vet du hvor mye et barn egentlig koster???? Åhh mr snusfornuftige samboer.. Jeg ofrer da gladlig litt goder jeg for å få et barn. Uansett så har vi det bra økonomisk, to gode utdanninger og faster jobber.. *sukk*

Han sa lenge at han ville ha barn før han ble 30.. da var han 26 og tenkte vel at det var evigheter til.. Nå er han altså 31, og tanken skremmer ham enda. Han sier det har noe med å gjøre at han er redd for å binde seg da.. til meg og barnet antar jeg. Skulle også ønske han kunne fri til meg, slik at jeg virkelig fikk bekreftet at han ville dele resten av livet sitt med meg. Vet jo at han er veldig glad i meg da, og kan se for seg oss bli gamle sammen...

Sånn som det er nå tror jeg fint at han kan tenke, neste år, neste år, neste år... år etter år. Merker at han såvidt har begynt å merke klokka tikke da (han sa engang: skulle fremdeles likt å fått barn før jeg var 30)..

åhhh.... gleder meg vannvittig til den dagen jeg er den heldige som blir gravid.. og forhåpentligvis beholder det... da vil jeg bli så glad så glad, og klappe meg på magen hele veien og smile av hele mitt hjertet. Barn er sånne små, vakre mirakler!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Catth.

Forstår din fusterasjon. Barn er helt fantastisk å få .. gleder meg sinnsykt til to blå jeg. Virker ikke som om det er kjempe fjernt for partnern din å tenke barn, så tror du kommer til å få han med på plan baby ganske fort jeg.. Mange her inne som har hatt menn som har satt seg helt på bakbina men som nå er på 1.2.eller 3. trimester. Jeg er også 27, min mann syntes det hadde passet bedre om vi hadde fått barn om noen år, men jeg tenker som deg at 27 er gammelt nok. Jeg vil ha flere barn og så har det jo også vist seg at vi har vanskeligheter med å få barn. Er i pp 17. Lykke til og her inne vil du sikkert få noen gode råd på hvordan spide opp prosessen

Skrevet

Huff, jeg kjenner igjen meg selv...

Vi har alt av samlivet, unntatt forpliktelsene! Vi har over 8 år på baken, bil leilighet og til og med samboerkontrakt. Men jeg har aldri fått høre i klartekst at det er meg han vil dele livet med og få barna sine med...

Jeg så av en eller annen grunn på dr Phil en gang, om et par der dama syntes dette var et problem. Og dr Phil sa noe sånt som at HUN hadde gitt HAN alt uten vilkår og for tidlig. Slik at mannen kunne si ting som hvorfor gifte seg, det blir jo ikke noe annerledes enn det vi har nå når vi bor sammen? Så med dette i tankene (jeg er jo ikke enig da!) så hadde det kanskje noe i seg den gamle tradisjonen om å ikke flytte sammen før en var gift... He he...

Skrevet

Der var det mye fornuft, tror jeg! *funderer med et smil*

Ja, det er visst ganske mange jenter som må "mase" på mannen sin.. og det som enda verre er. Hmm.., ser for meg at mønsteret var mer satt før. forlove seg, gifte seg, få barn... Vi jenter drømmer om det enda, mens mennene synes frihet er superduperdigg.. (men samtidig så var det ikke så greit å få barn utenfor ekteskapet... det peset der slipper vi oftest idag heldigvis..iallfall i Norge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...