strekkmerketrollet Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 og den starter 7 sept... Vil det da si at permisjonen er over ca 7. juli året etter? Følger det kalender mnd liksom? har nav noen kalkulator på nettsidene sine for å regne ut det kanskje?
Gjest Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 du får da 42 uker, minus fars 6 uker. de 6 ukene kan du ikke få dersom far ikke vil ha sine uker. så du får 38 uker permisjon. så da er det frem med kalenderen og bla 38 uker fremover fra 7 september =)
strekkmerketrollet Skrevet 5. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2007 .....ja tenkte på tilsammen liksom... med begge sine uker..
Hemmeligheten Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 du kan jo som regel ta ut ferie før du begynner å jobbe igjen i tillegg..
Gjest Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Hvis dere går for 80% dekning er det totalt 54 uker, hvorav 6 uker kun er for far. Men slik jeg har forstått det har man i tillegg rett til å ta ferien man har opparbeidet seg, hvis man har vært i jobb. Så hvis man har jobbet 100% er det 5 uker til.
Athina' Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Men hva om man ikke er sammen med barnefar da? Jeg har ikke tenkt å gi fra meg noen uker får jeg da de 40+ noen uker da? Og når det gjelder ferie - Får man penger fra NAV når man tar den før man går ut eller må man bruke feriepengene da som du sikkert har fått utbetalt før? Har ikke tatt ut ferie enda men har fått utbetalt fp fra arb.giver så jeg kan teknisk sett gå ut fire uker før permisjon men det var det med pengene da.
strekkmerketrollet Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 du kan nok ikke velge dette. de ukene til far tilhører far... de er ikke dine. Dette er uansett om du er sammen med barnefar el ikke.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Hvis du ikke er sammen med barnefar så kan du få hans uker...vet ikke åssen papirer du må fylle ut da, men det går an. Du kan jo stikke innom aleneforeldreforumet på dib for å spørre!:-)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Hva med når far ikke har krav på ukene fordi han ikke jobber?? Mister familien 6 uker med penger da?? Urettferdig
happybirthday Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 dersom far ikke får opparbeidet seg rettigheter innen det er 6 mndr igjen til han senest kan ta sine 6 uker med permisjon, så kan mor søke om overføring av dette. Min sambo har i lange perioder vært arbeidsledig, har ikke hatt rett på arb.ledighetstrygd. Så fikk beskjed av NAV at først når det var mindre enn 6 mndr igjen til min permisjon var over, først da kunne jeg søke om overføring. Dette fordi at dersom han får seg tilstrekkelig jobb/inntekt innen er 6 mndr igjen til hans permisjon, så rekker han akkurat å opparbeide seg permisjonsrettigheter, og dermed får jeg ikke lov å overta hans uker.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Min mann er uføretrygdet, så han kommer ikke til å jobbe igjen...lurer på om man da kan søke om slik overføring med en gang??
happybirthday Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Jeg ville ha hørt med NAV. Vet ikke om uføretrygd regnes som opparbeidelse av permisjonsrettigheter. Vet bare at rehab.penger ikke gjør det. Arb.ledighetstrygd og sykepenger likestilles med arbeidsinntekt, og er følgelig grunnlag for opparbeidelse av permisjonsukene til far.
Athina' Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Takk for svar, skal snakke med NAV jeg så jeg har alt på det rene :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Men nå er det jo mye surr på de forskjellige NAV-kontorene også. Så for all del ikke aksepter at de nekter deg å overføre barnefars 6 uker hvis dere ikke er sammen og han har ikke tenkt å ta ut disse ukene.
Bea har snart 4 barn? Skrevet 5. august 2007 #15 Skrevet 5. august 2007 Vi søkte om å få dei overført til meg pga at han beg i ny jobb rett før hans uker og det gjekk strålende.................Bare dei får en godt begrunna søknad så går det... Hadde egentlig ikkje trodd det skulle gå med den at han var i ny jobb.................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå