Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var inne på føden den 1 aug og fikk beskjed om at vannet skulle tas kl 0715 den 2 august.

Jeg sov ikke mye den natta. Mareritt om smerter og fødsel om hverandre. Har gjort dette før jeg og gledet meg ikke akkurat...

Vannet ble tatt kl 0820 etter at det ble konstatert at jeg var mer enn moden nok og hadde 4 cm åpning. Det var til å overleve selv om han måtte bruke kraft for å få det til.

Gud så mye fostervann.. Det rant i ca 20 min før alt var ute.

Kl 0850 fikk jeg klyster.

Kl 0910 begynte riene og jeg kjente at de var veeldig intense. Kom meg såvidt fra toalettet før jeg hang over sengen og sa til mannen min at nå begynner det!!

Etter dette gikk det i ett. Jeg fikk rier bare jeg beveget meg. De kom med 1 minutt mellomrom og varte i 45 sek. På det minuttet jeg hadde ønsket jordmor å sjekke fosterlyd, kjenne på magen min, sjekk åpning, legge meg i sengen og mas mas mas.

Jeg hadde så vondt at jeg ikke orket. Orket ikke snu meg, klarte ikke ligge, klarte ingenting.

Kl 0930 hadde de fått meg opp i sengen, sjekket fosterlyd, og skulle sjekke åpning. 9 cm åpning, dette kommer til å gå fort sier hun. Selv om det blir konstatert at gutten ligger høyt oppe enda.

10 minutter etterpå må jeg presse og de sjekker en gang til. Joda, gutten er på god vei ned og de kan se hodet hans. Pressriene varer i 10 minutt og kl 0950 er Robin født.

En intens men rask fødsel som jeg tidvis ikke følte jeg kunne klare. Jeg fikk brukt luskasen 2 ganger og denne gangen hjalp det faktisk.

Jeg følte meg aldeles ødelagt etter fødselen, verket i hvert ledd av kroppen.

Forklaringen på dette fikk vi fort når gutten vår var ute og begynte å skrike med en gang. Han var 4330 G, 53 cm og hodeomkr. på 38 cm................

Jeg var veldig heldig tross alt, måtte bare sy noen få utvendige rifter. Det viste seg at han er smal fra øre til øre men pga et veldig fint og velformet bakhodet blir omkretsen så stor.

Under fødselen lå han med ryggen mot min venstre side (den beste måten de mener babyen kan ligge på) og hode i ideel vinkel og derfor ble jeg ikke skadet mer enn jeg gjorde.

Han var selvfølgelig vakker som få. Mørk og glatt med nydelig hud. Verdens søteste, hehe.

Nå har vi hatt ham hjemme i 2 dager og livet med en baby er verd alt vi går igjennom. Han er snill og rolig, sov første natten hjemme 7 timer i strekk er så fornøyelig og deilig. Ligger her med rolige øyne og ser på mamman sin.

Sender fødestøv til alle som venter. Dere har verdens beste opplevelse rett rundt hjørne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med gutten. Gikk jo fort da blir det jo intenst men godt å få det overstått. Lykke til videre

Skrevet

gratulerer masse..takk fos støvet:) hvorfor måtte de ta vannet?

Skrevet

Gratulerer så mye med lille store Robin! Høres ut som en vannvittig rask og intens fødsel!

Kos dere masse nå og lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...