Marianne :-) Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Er 9 dager over termin i dag og har vært hos jordmor. Hun sjekket modning. Hadde 2-3 cm åpning, livmorhalsen var lang, myk og ikke særlig moden. Hun "strippet" meg og ga meg modningsakupunktur. Etterpå blir det sex... Jeg kjenner mer murring enn jeg har gjort tidligere, men ikke noe skikkelig action. Noen som har erfaringer og dele om hvor lang tid det tar etc før det skjer noe?? Er utålmodig nå!!!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Jeg ble strippet av lege 10 dager på overtid. Hadde da 1,5 cm åpning. Fikk rier nesten med en gang etterpå som varte hele ettermiddagen og kvelden, men disse gav seg så fort jeg fikk lagt meg den kvelden. Ikke antydning til rier neste dag. To dager etter strippingen hadde vi sex på kvelden før vi gikk og la oss. Ca. 45 minutter etter at kosestunden var over fikk jeg sterke rier med 5 minutter imellom som resulterte i fødsel ett døgn etterpå. Skjønner at du er utålmodig. Det var jeg også. Lykke til:-)
Gjest Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg var også på overtid ca.12 dager og ble "strippet" av jordmor.Hadde 2 cm åpning da.Fødte 2 dager etterpå tidlig på morgenen og da var fødselen unna på under 3 timer.Var overbevist om at jordmor starta den!!! Kanskje du er klar allerede i morgen tidlig!!!Spennende!!! Lykke til!!!
Marianne :-) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2007 Takk for oppløftende tilbakemeldinger :-) Jeg vil gjerne høre flere erfaringer rundt samme tema.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Lurer egentlig på hva "stripping" er. Hva gjør de da??
Marianne :-) Skrevet 5. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2007 Når en jordmor stripper deg fører hun to fingre opp i skjeden og kjenner på livmorshalsen din. Hun sjekker om den er moden og om det evt er åpning. Hun prøver å "åpne" litt for å sette i gang fødselen. De gjør det SJELDEN før du er over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå