Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Hadde aldri tenkt at det skulle bli slik som dette... Åh! Vi har alltid vært så gode kjærester gjennom 8 år. Men nå etter babyen er kommet og vi sliter oss gjennom kolikk, søvnløse netter og gråt er ALT over styr her i heimen... Vi bare krangler ("diskuterer") om alle ting. Ikke en dag uten at vi kritiserer hverandre, og sårer hverandre... Det er så trist! Ingen av oss vil jo ha det slik som dette... Begge skylder på den andre at det er blitt sånn som det er blitt... Jeg vet ikke hva vi skal gjøre! Er så trist og lei meg... Når skal dette bli bedre?!!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Send han bort på guttetur e.l, da skal du se han kommer til å savne dere når du kan (tenker på amming etc) tar du deg en tur
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 hm.. prøv å ikke anklage han, selv i situasjoner der du mener alt er hans skyld. -prøv å gi tydelige beskjeder om hva du ønsker, ikke hint og håp at han skal skjønne det.. -prøv å fokusere på de positive sidene hans, de som du har satt sånn pris på de siste 8årene, og så forteller du han det.. "du, du er så flink til..." osv ... han trenger også litt ros, og får han det, blir han nok flinkere til å rose deg også.. det gjelder å starte en god sirkel. dere kjenner hverandre godt, og har vært sammen lenge, så dere har sikkert klart en dårligere periode eller to tidligere også. dette greier dere:) lurt å gi litt rom for at den andre kan slappe av litt innimellom også. mannen min fikk ha tre-fire dager med guttetur nå, og koste seg skikkelig, men så savnet han oss så mye også, at han har vært litt av en engel etterpå, uten at jeg har trengt å mase:)
Møsling Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Sett dere ned og ta en skikkelig samtale. Avtal arbeidsfordeligen, hvem skal skifte bleie, bysse, vaske klær, gjøre husarbeid. Er det første barnet ? Isåfall kan det være lurt at kjæresten din sover på et annet rom om natten, slik at han er opplagt til å ta dagskiftet. Da kan han ta den lille ut på tur osv mens du sover. Eller dere kan dele natten mellom dere, så begge får sove litt. Hvis dere gjør klare avtaler, og begge vet hva den andre forventer blir det gjerne lettere. Ingen av dere kan lese tanker, derfor er det kjempeviktig at dere snakker sammen. Har dere noen som kan avlaste dere litt i helgene ? Ta småtten med på tur eller noe ? Benytt dere av det isåfall. Ikke ta husarbeidet så tungt akkurat nå. Etterhvert gir kolikken seg, og da går det nok lettere ! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Ja! Det er så sant... men vanskelig å konsentrere seg om å si de "gode" tingene til ham når huset står på hodet, og baby hyler, og jeg ikke har sovet sammen hengende lenger enn 2 timer i månedsvis... Men det er klart; noe "trivselstid" fra hverandre hadde nok hjulpet på... (var på nippet til å si han kunne reise hjem til mora si å bo noen dager jeg, men sikkert ikke like "fint sagt") Men dette må jo bare bli bedre. (klisjeadvarsel!!) Jeg elsker han jo, og vi skal jo bli gamle sammen osv... Uff, det er så vanskelig akkurat nå... Godt å tømme seg litt på nett til venner jeg ikke kjenner (dette har jeg ikke venninner å diskutere dette med...) Takk for tips, kom gjerne med flere!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Å kjenner meg så godt igjen...FAMILETERAPI for nybakte foreldre er svaret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå