Gå til innhold

Plutselig lite melk.. HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samråd med helsesøster har vi bevisst latt det gå 3-4 timer mellom hver gang Emil år mat nå pga at han har gulpet så forferdelig og hatt mye luft i magen. Har hele tiden hatt kjempe masse melk, men nå etter jeg begynte med dette sliter jeg plutselig med å få brystet fullt til neste mating...

Emil har fått det mye bedre, så det er tydelig at det hjalp på han , men nå er jeg redd jeg har gjort noe dumt og plutselig står der uten mat i det hele tatt.. Vært å kjøpt HIPP så jeg har i tilfelle plutselig krise...

Noen som har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at du pumper deg litt innimellom måltidene for å øke melkeproduksjonen igjen? Ikke begynn med flaske med mme før du absolutt må, vi kom til det punktet at vi bare måtte og da takket snuppa for seg til puppen, kun flaska som var god nok. Kjipt....

Men er sikkert noen andre som virkelig har peiling på dette som kan gi deg et svar. Ville mest fraråde deg å gi flaske enda.

Lykke til! :o)

Skrevet

Brystene forandrer seg. Etter en stund føles de ikke like "sprengte", men du har sikkert nok melk likevel.

Skrevet

Tror ikke jeg har nok desverre.. for han blir rasende etter en liten stund. Driver å drar i puppen og hyler, og da regner jeg med at det er tomt der:(

Jeg har nok om jeg venter leeeeeeenge og gir ham mm jeg har pumpet før, men det går jo ikke i lengden når jeg ikke har mer overskudd til å gjemme vekk litt. Emil er litt over 8 uker og tar flaske heldigvis, men jeg vil jo helst ikke gi han mme om jeg ikke trenger.

Men når han sovner er han vel mett??

Skrevet

Synes du bør kontakte ammehjelpen. Mener å huske (var i ammetåke:) at mine også kunne virke litt utålmodige i den alderen. Så ta det med ro, drikk mye, og stikk innom helsestasjon for veiing hvis du er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...