Gå til innhold

Plutselig lite melk.. HJELP!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samråd med helsesøster har vi bevisst latt det gå 3-4 timer mellom hver gang Emil år mat nå pga at han har gulpet så forferdelig og hatt mye luft i magen. Har hele tiden hatt kjempe masse melk, men nå etter jeg begynte med dette sliter jeg plutselig med å få brystet fullt til neste mating...

 

Emil har fått det mye bedre, så det er tydelig at det hjalp på han , men nå er jeg redd jeg har gjort noe dumt og plutselig står der uten mat i det hele tatt.. Vært å kjøpt HIPP så jeg har i tilfelle plutselig krise...

 

Noen som har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du på natten?

Hvor gammel er han?

 

Etter hvert måltid må du prøve å pumpe deg litt...

hvis det går for lang tid mellom måltidene ville jeg også pumpet meg lit. hvis barnet trenger mer mar så reguleres det seg selv, men for å få fortgang i det må du pumpe..

Da jenta mi ville ha mer melk av meg på kvelden, måtte jeg starte å pumpe meg på natten og gav henne extra på kvelden..

Jeg sluttet å amme om natten da hun var 6-7uker...

Våkner med spreng i 4-5 tiden og må pumpe meg, så nå når jeg har nok mat til henne hele døgnet har jeg ogå fått fryseren full.. iallefall har jeg 15-20 måltid tror jeg..

 

Lykke til..

Skrevet

Jeg trodde også jeg mistet melka en periode. Fikk råd om å drikke masse vann (jeg foretrakk saft da), og spise salt, spise ofte. Det hjalp for meg. Men kanskje det bare har regulert seg ned slik at det føles som du har mindre melk? Hvis han blir mett og er fornøyd etterpå har du sikkert nok. Siden han ikke gulper opp masse lenger trenger han vel litt mindre også..

Skrevet

Når ammingen er regelmessig så stabiliserer melkemengden seg , slik at du ikke får spreng, men det produseres akkurat så mye melk som gutten din vil ha.

 

Du skriver jo at gutten din har det veldig bra nå, så jeg skjønner ikke hvorfor du tror du har for lite melk. Er ungen fornøyd så har du nok melk, ikke negynn med erstatning så lenge han er glad. Da vil du _hvertfall_ få for lite!

 

Pumping vil medføre at det dannes mer melk enn han har behov for, og mengden tynn melk og fet melk vil bli feil i forhold til hva han trenger. Dette kan du begynne med dersom han tydelig viser misnøye og stadig vil ha mer pupp - da er det øking på gang.

Skrevet

Hun skriver at gutten er fornøyd, da er det ikke slik at hun må pumpe. Og spreng vil du fortsatt ha så lenge du pumper, brystene tror produksjonen må opprettholdes. Om du lar være å pumpe vil melkemengden din stabilisere seg og nattsprengen forsvinner.

 

Pumping kan man begynne med dersom ungen ikke er fornøyd og det er øking på gang. Men med en fornøyd unge trenger man ikke stimulere produksjonen, da blir forholdet mellom tynn melk og fet melk feil.

Skrevet

Emil er litt over 8 uker og jeg ammer om natten.

Han er tilfreds nå, men jeg hadde heldigvis mm i frysen som han har fått etter å ta tømt det vesle som var i puppene nå.

 

Jeg drikker vann til den store gullmedalje og har kjøpt amme-te i håp om at det hjelper litt.

 

Har ikke sovet så mye de siste nettene så det kan gjerne ha litt innvirkning. Ikke vet jeg. Satser på at det ordner seg for oss:)

 

Hadde en stund så mye melk at jeg vurderte å donere til barneklinikken. Skal si det snur fort her i gården...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...