mamma-til-2-jenter Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Bestemor døde for et par år siden. Huset hennes er nå vårt feriehus. Vi har vært der flere uker i sommer, og det føles som hun fortsatt er der. Ikke fordi jeg har sett henne - eller merket henne - jeg bare føler det. Jeg tenker : Hva når vi ikke er der, og huset står tomt, ER det virkelig tomt? Eller er hun der *i en eller annen form* fortsatt? Jeg vet ikke om dette bare er min måte å forholde meg til døden på. De siste årene har jeg blitt overbevist om at vi treffer igjen alle våre kjente og kjære den dagen vi dør. Og at vi samtidig kan *passe på* de vi har igjen på jorden. Jeg merker at jeg har funnet en ro ved å tenke sånn. Min egen død blir heller ikke så skremmende å tenke på (selv om jeg regner med det er maaange år fram i tid). Jeg synes dette er et vanvittig spennende tema, som ingen kan med sikkerhet vite svaret på. Noen som kaster seg inn i diskusjonen? Eller som har *historier* av ulike slag?
Skravlemamman Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Tror også vi treffer igjen våre kjære når vi dør....., og i en eller annen form holder oversikt over de som er igjen i livet. Noe annet ville for meg vært en utenkelig tanke:-)
Tommage♀♂ Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Jeg tror du "føler" henne fordi du er vant med at hun er der. Når jeg er på besøk hos min bror, som overtok mormor og morfars hus etter at de døde, er jeg fremdeles i deres hus, ikke hos min bror, om du skjønner...? Tror kanskje at noen sjeler henger igjen, og at noen faktisk blir gjenfødt jeg. Men ikke alle. Hvor resten blir av har jeg ikke svar på=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå