Learning to fly Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Jeg synes mannen min er altfor streng mot barna våre. Synes han behandler dem som om de skulle være flere år større enn de er. Dvs att han mener de burde forstå mer /oppføre seg bedre/oppføre seg som små voksne når det er besøk både hjemme og borte, være tolmodige hele tiden osv. Huske på bedre, ikke bli så fort lei seg osv. ja listen er lang. Han mener selfølgelig att jeg breler/degger for mye med barna. Er FOR lite konsekvent, gir de lov til ting han ikke synes de bør få lov til (f.eks tegne på dukkene sine...jeg gir dem ikke direkte lov, men jeg sier ikke att de IKKE får lov, kommenterer heller att de ikke blir så veldig fine når de blir tegnet på o.l) Listen er lang. Jeg mener de er så små enda, att man kan ikke vente all verden av de. Jeg mener att man må være tolmodig og høre hva de har å si. Han vil bare ha "slutt på maset" føler jeg. Han er ofte uenig med meg når det gjelder ting med barna, hvorfor de oppfører seg som de gjør osv, psykologi. Jeg har lest mye, han ingenting. Jeg er hjemme med barna på dagtid, han er på jobb. Jeg føler att han egentlig sier til meg att: "Du kan ikke jobben din". Ja, hør, hadde jeg kommentert hannes jobb og ikke trodd på hans vurderinger i hannes jobb. ja da hadde jeg fått hørt det, att det temaet kan jo jeg ingenting om...Urettferdig. Jeg er glad i mannen min og vanligvis er han likevel en god far for barna, men jeg føler att akkurat nå, disse dagene, så er han ekstra kort i lunta. Som regel så bøyer han seg for mine ord når det gjelder barna, selv om det er med en mine som sier att jeg egentlig tar feil... Jeg tror att om begge foreldrene jobber, så er det lettere å ha samme syn på oppdragelsen. Man er like mye borte fra barna begge to. Mens når en går hjemme og tar seg av alt, og ser, og hører, og leser om barns oppvekst og psykologi, så blir det kanskje annerledes.? Hvordan er det hoss dere?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Vi er som oftest enige om oppdragelse. Er det noe vi er uenige om,så kommer vi med en felles mening. Vi synes det er viktig å ha samme mening, være som et Team når det gjelder regler å oppdragelse. Det med tegning på dukkene hadde jeg sagt nei til. Det er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå