*betty*spaghetti* Skrevet 5. august 2007 #1 Skrevet 5. august 2007 Han mener at når turtallmåleren er høy bruker bilen mindre bensin???? herregud hva er det han tenker med? Selvfølgelig er det når den er lav for da jobber den letter!!! Jeg tar ikke feil
mammmamia ** Skrevet 5. august 2007 #2 Skrevet 5. august 2007 Niks, du tar IKKE feil :-) Du har heeelt rett! :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 5. august 2007 #3 Skrevet 5. august 2007 Du har rett. Det er da en grunn for at ikke alle kjører rundt på 1.giret.
Anne-B. Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Jeg veit jaggu ikke.. Jeg tror at om man har rett turtall i forhold til giringa, så er det mest økonomisk, dvs at bilen har "riktig" forbruk. Så dere har kanskje litt rett begge to?
Tommage♀♂ Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Hva skal vi i såfall med gir da? Kunne jo kjørt på første og spart masse bensin da, hehe
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Nei bilen bruker mere bensin når turtallmåleren er høy. Kommer jo ann på hva dere legger i høyt da men på rundt 2000 omdreininger trives normale bensinmotorer best. Bilen blir fortere varm når man kjører med høyt turtall da..
Tommage♀♂ Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Anne-B is a CrazyPregnantWoman har forørvrig rett; det nytter ikke ligge nederst på turtalltelleren heller om du vil spare bensin. Jeg pleier å+ ligge på mellom 2 og 3, føler det er passe
Gjest Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 hihi.. en mann med lite bil innsikt ? sef sparer mann bensin med lavt turtal.. men kan også hende dere snakker forbi hverandre ..eller?
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 enig med de som sier du har rett jeg.
Gjest thricane Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 dere har vel begge rett, for det er jo tungt for motoren å humpe frem på 4 gir i 30 km/t også, akkurat som å kjøre på høyt turtall:) foreldrene mine hadde en bil hvor det lyste ei lampe når den kjørte økonomisk eller motsatt, og da var det best å ligge rundt 2-3
Gjest Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Hmm, har vel litt å si hvor fort man kjører også. Hvis man kjører med lav fart i kø/ bykjøring bruker bilen masse bensin selv om turtallet er lavt. Det optimale er vel å ligge med jevnt turtall sånn midt på treet =)
Gjest thricane Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 bare sånn for å være helt klar:) den slo ut høyt på forbruk både ved lavere og høyere turtall enn det "optimale"
Sololight Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Verken for lavt eller for høyt turtall er bra... Bilen sluker også bensin når du siger rundt i 30 i 5. giret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå