Gå til innhold

Vi har diskusjon her hjemme! *jeg har rett??? eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener at når turtallmåleren er høy bruker bilen mindre bensin???? herregud hva er det han tenker med? Selvfølgelig er det når den er lav for da jobber den letter!!! Jeg tar ikke feil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, du tar IKKE feil :-) Du har heeelt rett! :-)

Skrevet

Du har rett. Det er da en grunn for at ikke alle kjører rundt på 1.giret.

Skrevet

Jeg veit jaggu ikke.. Jeg tror at om man har rett turtall i forhold til giringa, så er det mest økonomisk, dvs at bilen har "riktig" forbruk. Så dere har kanskje litt rett begge to?

Skrevet

Hva skal vi i såfall med gir da? Kunne jo kjørt på første og spart masse bensin da, hehe

Skrevet

Nei bilen bruker mere bensin når turtallmåleren er høy. Kommer jo ann på hva dere legger i høyt da men på rundt 2000 omdreininger trives normale bensinmotorer best. Bilen blir fortere varm når man kjører med høyt turtall da..

Skrevet

Anne-B is a CrazyPregnantWoman har forørvrig rett; det nytter ikke ligge nederst på turtalltelleren heller om du vil spare bensin. Jeg pleier å+ ligge på mellom 2 og 3, føler det er passe

Skrevet

hihi.. en mann med lite bil innsikt ? sef sparer mann bensin med lavt turtal.. men kan også hende dere snakker forbi hverandre ..eller?

Skrevet

enig med de som sier du har rett jeg.

Gjest thricane
Skrevet

dere har vel begge rett, for det er jo tungt for motoren å humpe frem på 4 gir i 30 km/t også, akkurat som å kjøre på høyt turtall:)

foreldrene mine hadde en bil hvor det lyste ei lampe når den kjørte økonomisk eller motsatt, og da var det best å ligge rundt 2-3

Skrevet

Hmm, har vel litt å si hvor fort man kjører også.

Hvis man kjører med lav fart i kø/ bykjøring bruker bilen masse bensin selv om turtallet er lavt.

Det optimale er vel å ligge med jevnt turtall sånn midt på treet =)

Gjest thricane
Skrevet

bare sånn for å være helt klar:) den slo ut høyt på forbruk både ved lavere og høyere turtall enn det "optimale"

Skrevet

Verken for lavt eller for høyt turtall er bra... Bilen sluker også bensin når du siger rundt i 30 i 5. giret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...