Gå til innhold

Kan jeg klare en husleie på 6500 kr,tro..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utbetalt mellom 12 000 og 14 000 i mnd i lønn,men jeg får vel litt bostøtte o.l. vel?

Har funnet en utrolig fin leilighet,men det var den prisen da..

Noen som har noe innspill?Som kanskje kan fortelle meg hvorfor det ikke er lurt å betale så mye...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har betalt 8500 i flere år pluss strøm. Og har hatt kun os som inntekt. pluss dobbel barnetrygd, bidragsforskudd.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvilke andre utgifter du har. Jeg har samme lønn som deg utbetalt, pluss litt i os, og kan klare en boutgift på 7 - 8000 kr da, pluss strøm. Men da blir det litt trangt.

Bostøtte varierer visst en del for ulike landsdeler, og enkelte steder vil en husleie på 6500 kr være lite, andre steder mye. Jeg får ikke bostøtte med den leien her, men ville fått det om jeg bodde i oslo eksempelvis.

Hva mener du selv da? Kan du klare det?

Skrevet

Lag deg ett budsjett med forventede regninger og har du nok til å leve av etter det klarer du den husleia. Jeg har samme husleie og kommer akkurat ut i null når jeg trekker fra ca 5000 i mat/divers

Skrevet

Hmm,da kan jeg sikkert klare det..Det er litt vanskelig og tenke på slikt,siden jeg aldri har vært alene før.Er livredd jeg ikke skal klare dette.

Samtidig må jeg litt opp i pris,om jeg vil ha en leilighet som er noenlunde ok..

Skrevet

Prisene er sure nå til dags ja...

Jeg betaler 8500 i mnd, og får vel bostøtte på 3700 fra høsten..

Må jo ha litt standard, og greit også. Jeg bor ikke i luksus, men sentralt, og slipper da transport og bil utgifter!!

Du vil nok greie det, lykke til ;)

Skrevet

Jeg har betalt 7500 kr for en leilighet med en inntekt fra os, barnetrygdt og stønad fra faren. Og da betalte jeg strøm ved siden, og div. andre utgifter.

Så tror nok du komme til å klare det, jeg.

Skrevet

Jeg har kun os ++ de andre stønadene, har inntekt på ca 15 000 inkl bostøtte og har husleie på 6500. Det går fint,men det er selvsagt ikke mye penger når man har andre utgifter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...