Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden på tre år er nå er kjempeflink uten bleier.

Jeg oppdaget imidlertid i kveld at urinen hans var rosa. Konsistensen var normal, men det var fargen som var foruroligende.

Hva kan det være? Blod i urinen?

Han har nå lagt seg, men vi vil følge med i morgen. Han hadde ikke vondt i tissen sa han, men i rompa. Det har han klaget litt over etter at han sluttet med bleier. Jeg har koblet det opp til at det ikke alltid er like enkelt å få tørket godt nok når han nå går på do. Han var litt sår i rompa i dag, så jeg smørte på litt sinksalve.

Noen råd? eller teorier om hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det høres ut som blod, prøv og ta en urinprøve neste gang han tisser å ta med til legen...

Skrevet

Kvakk.

Hadde jeg värt deg så hadde jeg tatt en steril kopp klar til imorgen tidelig å fått han til å tisse morgen urinen i den - tatt det til lege eller helsestasjon å bedt de sjekket imorgen.

Ant er det ikke noe for ofte man har farge på urinen . men rosa hörtes litt snodig ut !

Skrevet

Prøv å få tatt en urinprøve av han i morgen tidlig, kan være blod. Har han fått nok å drikke om dagen? Det kan også være noen krystaller som skilles ut dersom han får for lite drikke.

En annen teori, er om han har spist/drukket noe som det er skarp farge på?

Skrevet

Høres jo ut som om han har blod i urinen. Har vært borti det med min jente da hun var rundt samme alder. Tok test etter test uten at vi fant noe galt, så forsvant det. Du må sjekke urinen hos lege, i tilfelle av urinveisinfeksjon. Enkel og grei behandling.

Skrevet

Urinveisinfeksjon? Ikke uvanlig m litt blod i urinen..Som de andre sier, ta med en ur pr til legen i m..

Skrevet

Har han drukket solbærsaft? Spist blåbær?

Har han spist noe evnt drukket noe med sterk farge?

Sterkt farget mat/drikke kan gjøre at fargen på urinen forandrer seg:)

Men hvis fargen ikke er borte i morgen ville jeg kontaktet legen.

Skrevet

Han har vel ikke tilfeldigvis spist rødbet eller smarties?

vet at det kan sette farge iallefall

Skrevet

Takk for mange svar. Det er nok best å ta en urinprøve i morgen.

Har ikke full kontroll over mat- og drikkeinntak i dag. Vi kom hjem fra hytta i dag, og der har han løpt mellom vår hytte og besteforeldrene på nabohytta...

Jeg håper bare det ikke er noe, han skal etter planen ta mandlene om en uke og bli storebror om fem uker... Må han på antibiotika må vi utsette operasjonen og da sprekker tidsskjema!!

Gjest thricane
Skrevet

tiss skal ikke være rosa, ville tatt med noe fra potta og fått sjekket hos legen. at han har vondt i rompa kan jo komme av at han holder seg litt lenge før han bærsjer, det gjør guttungen her, så da kan han bli litt hard i magen og få små rift. ville uansett tatt en prat med legen i hvert fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...