Gå til innhold

Vektnedgang, bekymra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Begynner å bli litt bekymra nå.......... Har lest mange steder at den største vektøkningen hos gravide skjer mellom uke 17 og uke 24. Jeg er i dag 21+3 og har ikke lagt på meg noe særlig etter at jeg ble gravid. De siste ukene har jeg faktisk tatt av 2 kg!

Er fra før ikke så stor, 64 kg på 172cm. Er nå bare 66,5, har vært oppe i 68,5 under graviditeten. Burde dette bekymre meg, eller kan jeg ta det med ro? Kjenner livlige spark hver dag, og på UL var babyen normalt stor. De kunne ikke se noe galt der.

Legen min har ferie og jordmor er sykemeldt, så jeg håper noen her kan svare...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg alt for mye, babyen tar det han trenger :9

jeg er 23+2 og har bare gått opp 1kg...blir nok mere etterhvert tenker jeg

og det samme blir det nok på deg også nå er du jo 21+3 og mye kan skje frem til uke 24 :) så ikke tenk på det at du har tatt av 2 kg...

har ei venninne som gikk ned 10 kg etter at hun ble gravid og det holdt hun til sønnen hennes ble født altså 10kg minus .......

Skrevet

vi er så forskjellige, babyen tar det den trenger uansett... spiser du "normalt" ? selv vet jeg ikke helt hva jeg har lagt på meg, satte bort vekta... men noen legger på seg 6 kg gjennom hele svangerskapet og andre 35 kg, jeg kjenner de som har gjort det, selv har jeg brukt og lagt på meg ca 12...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...